ورزش

نه ایران نه آمریکا؛ مراکش میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال می‌شود

نه ایران نه آمریکا؛ مراکش میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال می‌شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نه ایران نه آمریکا؛ مراکش میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ۹ دوره جام جهانی فوتسال از سال ۱۹۸۹، مراکش برای میزبانی دهمین دوره در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود. فیفا به طور جدی به کشور مراکش برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتسال متعهد است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

۳۵ سال پس از آغاز، جام جهانی بعد از سه بار برگزاری در اروپا (هلند، اسپانیا و لیتوانی)، آسیا (هنگ کنگ، تایوان و تایلند) و آمریکا (گواتمالا، برزیل و کلمبیا) برای اولین بار در آفریقا میزبانی خواهد شد.

لیتوانی آخرین مسابقات قهرمانی را که پرتغال قهرمان شد، در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرد و در نهایت به دلیل همه گیری کووید، به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

بنابراین چرخه جام جهانی تغییر کرد و آن را به سه سال کاهش داد. این تغییر منشأ تاخیر در اعلام کمیته اجرایی بالاترین ارگان فوتبال برای تایید محل برگزاری جام جهانی بعدی است که باید تنها ۱۸ ماه دیگر برگزار شود.

با در نظر گرفتن اینکه فدراسیون تایلند از زمان اعلام رسمی فیفا ۲ سال و ۶ ماه فرصت داشت تا جام جهانی را در سال ۲۰۱۲ برگزار کند یا اینکه کلمبیا در سال ۲۰۱۶ ۳ سال و ۴ ماه فرصت داشت و لیتوانی با ۲۳ ماه قبل به عنوان میزبان تایید شد، نگرانی در مورد تاخیر در تایید کشور میزبان جام جهانی بعدی فوتسال وجود دارد.

در ۱۵ فوریه، دبیرکل فیفا، فاطمه سامورا از سنگال، بخشنامه شماره ۱۸۳۴ را خطاب به فدراسیون‌های عضو ارسال کرد تا علاقه خود را برای میزبانی رویدادهای برنامه‌ریزی شده برای سال آینده، از جمله جام جهانی بعدی فوتسال، رسمی کنند. افتتاح رسمی روند مناقصه به دنبال کشورهای نامزد بالقوه یک کار فرمالیته صرف است و اگرچه آخرین مهلت ارسال درخواست‌ها امروز دوشنبه ۱۳ مارس به پایان می‌رسد، تصمیم در زوریخ قبلاً گرفته شده است.

طبق گزارش وب سایت اسپانیایی relevo در مراسمی که در تاریخ ۷ و ۸ فوریه در پاریس برگزار شد، فیفا تمام فدراسیون‌های آفریقایی را در پایتخت فرانسه در یک سمینار برنامه ریزی تاکتیکی با محوریت توسعه فوتبال گرد هم آورد و مراکش همانجا بعنوان یک کشور پیشرو معرفی شد.

اینفانتینو رئیس فیفا اخیراً در جام باشگاه‌های فوتبال جهان که در مراکش برگزار شد از عملکرد فدراسیون مراکش و رئیس آن فوزی لکجا، که همچنین یکی از اعضای شورای فیفا است و رابطه فوق العاده ای با آنها دارد، تمجید کرد.

مراکش اولین کشوری بود که پس از اینکه این تیم برای اولین بار در تاریخ به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی راه یافت، آرزوی خود را برای میزبانی این رقابتها تایید کرد.

مراکش تنها کشوری است که ارائه نامزدی به فیفا را تایید کرده است.

هیچ چیز درباره فدراسیون فوتبال سراسر هند یا ایران، مکزیک، گواتمالا یا ایالات متحده به عنوان نامزدهای احتمالی شناخته شده نیست.

بنابراین، اعلام رسمی فیفا برای میزبانی مراکش ممکن است در هفته‌های آینده انجام بشود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا