کسب و کار

نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشاوره [الگوها و نمونه ها]

نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشاوره [الگوها و نمونه ها]

به‌تازگی تماسی را با یک مشتری مشاور بالقوه بسته‌اید. آنها علاقه مند به کار با شما هستند. تبریک می گویم! اگر راه خود را به این پست وبلاگ پیدا کرده اید، می توان تصور کرد که اکنون باید یک پیشنهاد مشاوره برای این مشتری ایجاد کنید – و برای انجام این کار به کمک نیاز دارید. به همین دلیل است که من اینجا هستم.

Woman showing how to write a consulting proposal

در این پست، من توضیح خواهم داد که یک پیشنهاد مشاوره چیست و چگونه می توان پیشنهادی را نوشت که مشتریان بالقوه شما نتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

Download Now: Free Consulting Proposal Template

فهرست محتوا

بسیاری از مشتریان احتمالی قبل از امضای رسمی در خط نقطه چین، پیشنهادات را درخواست می کنند. چرا؟ به طور خلاصه، یک پیشنهاد مشاوره، روابط کاری شما را مشخص می کند تا هر دو طرف بتوانند همسو باشند و انتظارات طرف مقابل را درک کنند. پروپوزال ها تشریفات کاغذی نیستند – آنها شروع یک رابطه مهم مشتری-مشاور را نشان می دهند.

این سند به طور موثری مکالمات شما را با مشتری به یک رابطه کاری فعال تبدیل می کند. به همین دلیل نوشتن یک پیشنهاد خوب مهم است.

یک پیشنهاد مشاوره خوب باید دارای اطلاعات زیر باشد:

  • خلاصه ای از مشکلات یا چالش هایی که مشتری بالقوه شما با آن مواجه است.
  • مشخصاتی از نحوه حل این مشکلات.
  • لیستی از نتایجی که می خواهید برای کسب و کار آنها به دست آورید.

همچنین شامل اطلاعات قراردادی مانند هزینه‌ها و شرایط می‌شود.

قبل از ایجاد یک پیشنهاد مشاوره

نوشتن پروپوزال مشاوره نیاز به کمی پیش کار دارد. شما می خواهید با نیازها و اهداف مشتری خود آشنا شوید.

1. با مشتری خود به صورت حضوری یا تلفنی چت کنید.

نمی‌توانید بدون اینکه ابتدا با مشتری احتمالی خود چت کنید، یک پیشنهاد مشاوره مؤثر بنویسید. تمام تلاش خود را برای برقراری تماس تلفنی برای این مکالمه انجام دهید. اگر می توانید حضوری ملاقات کنید. یک ایمیل برای شناخت مشتری و نیازهای مشاوره او کافی است، اما اجازه دادن به آنها برای دیدن چهره شما و/یا شنیدن صدای شما به شما کمک می کند تا با آنها اعتماد کنید.

2. چالش ها و نیازهای آنها را درک کنید.

هر چه بهتر چالش‌ها و نکات دردناک مشتری احتمالی خود را درک کنید، پیشنهاد شما می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.

در حالی که یک الگوی پیشنهاد مشاوره می تواند به دریافت کار انجام شده است، جزئیات در پیشنهادات شما نباید یک اندازه باشد. آنها باید متناسب با هر مشتری و نیازهای آنها باشد. در پیگیری تماس‌های تلفنی یا جلسات اضافی برای درک بهتر مشتری و آنچه از شما نیاز دارد، تردید نکنید.

3. ارزش پیشنهادی خود را برجسته کنید.

استخدام مشاور سرمایه گذاری ارزانی نیست، و شما می خواهید مشتری شما بفهمد که روی شما سرمایه گذاری می کند زیرا شما نتیجه خواهید داد. لزوماً لازم نیست بخشی با عنوان “ارزش پیشنهادی” را نیز وارد کنید.

در عوض، نحوه ارائه را مشخص کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به نحوه افزایش متریک X، کاهش نتیجه منفی Y یا هدایت نتایج Z برای کسب‌وکار آنها اشاره کنید.

4. در مورد جزئیات بپرسید.

یک پیشنهاد موفق، محدوده و جزئیات پروژه را منعکس می‌کند تا هر دو طرف را در یک راستا نگه دارد. فراموش نکنید که در مورد جدول زمانی ایده آل، بودجه، انتظارات و نتایج مشتری خود بپرسید. این جزئیات برای فروش یک مشتری بالقوه در خدمات شما مهم هستند و همچنین به مشتری شما درک بهتری از نحوه کار دقیقاً شما دو نفر با هم دارند.

دانستن نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشاوره واضح و مختصر می تواند توانایی شما را برای تبدیل مشتریان احتمالی ایجاد کند یا از بین ببرد. بیایید نحوه تنظیم یک پیشنهاد برنده را مرور کنیم.

الگوی حوزه مشاوره

در مشاوره، یک محدوده سند کاری تضمین می‌کند که مشاور و مشتری از ابتدا در رابطه با کار دقیقی که باید تکمیل شود، تا چه زمانی و برای چه سرمایه‌گذاری، یکسان هستند.

در اینجا چیزی است که من معمولاً می بینم که یک محدوده سند کاری شامل:

  • جزئیات مشتری
  • جزئیات مشاور
  • خلاصه پروژه
  • نقاط عطف، وظایف، فرآیند، و جدول زمانی
  • محصولات پروژه
  • شرایط سرمایه گذاری و پرداخت
  • اطلاعات ارتباطات، گزارش و تایید
  • شرایط دیگر
  • امضا
  • مراحل بعدی

ویژگی در اینجا کلیدی است – مگر اینکه به وضوح آنچه را که برای مشتری خود انجام خواهید داد، بیان کنید، ممکن است خزش دامنه. این می تواند منجر به ضرر مالی، تیرگی روابط و تاخیر در ضرب الاجل شود. در پایان؟ هر دو طرف ناراضی هستند.

برای جلوگیری از این امر، داشتن یک سند کاری به خوبی نوشته شده ضروری است. همانطور که درو مک‌للان توصیه می‌کند، محدودیت ها را تعیین کنید، و بسیار خاص باشید. اسناد دامنه خوب شامل مفروضاتی در مورد پروژه و فرآیندها است.”

در اینجا یک الگوی کاری حوزه مشاوره وجود دارد که می توانید از آن الهام بگیرید.

محدوده کاری

جزئیات مشتری

نام شرکت:

آدرس:

نماینده شرکت:

تعیین:

ایمیل:

نماینده جایگزین شرکت (و جزئیات تماس):

جزئیات مشاور

نام شرکت:

آدرس:

نماینده مشاور:

تعیین:

ایمیل:

خلاصه پروژه

این پروژه مستلزم آن است (جزئیات را در دو تا سه پاراگراف اینجا وارد کنید).

جزئیات کلی نامزدی

عنوان پروژه

عنوان را در اینجا وارد کنید.

شناسه پروژه

شناسه پروژه را در اینجا وارد کنید.

خط زمانی پروژه

mm/dd/yy – mm/dd/yy

کارهایی که باید تکمیل شوند

در زیر مشخص شده است.

قالب تحویل

نحوه ارائه کار – مانند ارائه، سند، وب‌سایت، محصولات فیزیکی یا ترکیبی را مشخص کنید.

سرمایه گذاری

نحوه تعیین ساختار کارمزد را مشخص کنید یا مبلغ دلاری اضافه کنید.

شرایط پرداخت

شرایط پرداخت کلیدی را در اینجا خلاصه کنید و ذکر کنید که در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.

نقاط عطف، وظایف، فرآیند، و جدول زمانی

در اینجا یک نمای کلی از وظایف پروژه به همراه مهلت های مربوطه آمده است:

نقاط عطف کلیدی

شماره کار

وظیفه

وابستگی ها

(در صورت وجود)

شخص مسئول

مهلت تخمینی

نقطه عطف 1

         
         

نقطه عطف 2

         
         

نقطه عطف 3

         
         

استثناهای پروژه

دامنه کار، پارامترهای پروژه را مشخص می کند. هر کار یا خدماتی که به صراحت در این سند مشخص نشده باشد، خارج از محدوده پروژه در نظر گرفته می شود.

شرایط سرمایه گذاری و پرداخت

با توجه به نقاط عطف شرح داده شده در بالا، (شرکت مشتری) باید ساختار هزینه زیر را برای پروژه به (شرکت مشاور) پرداخت کند:

نقطه عطف

قیمت

   
   

مجموع تخمینی

00.00 دلار

نمونه فاکتور (الگوی نمونه فاکتور را برای مرجع پیوست کنید)

شرایط پرداخت به شرح زیر است:

  • X$ ظرف (درج تعداد روز) روز پس از امضای این محدوده کاری به عنوان سپرده اولیه پرداخت خواهد شد.
  • فاکتورها در هر (فرکانس درج) ارسال می شوند که شامل قیمت نقاط عطف تکمیل شده می شود.
  • پرداخت باید ظرف X روز پس از دریافت فاکتور انجام شود.
  • تاخیر پرداخت هزینه ای معادل X دلار در روز به همراه خواهد داشت.
  • شرایط پرداخت دیگر را فهرست کنید.

ارتباطات، گزارش‌دهی و تأیید

جزئیات تماس عمومی

شرکت مشتری

  • شخص تماس اصلی برای پروژه:
  • اطلاعات تماس:

شرکت مشاور

  • شخص تماس اصلی برای پروژه:
  • اطلاعات تماس:

کانال های ارتباطی

این بخش به تشریح دستورالعمل‌های ارتباطی این پروژه می‌پردازد که از طریق:

انجام خواهد شد

  • کانال ارتباط یک
    • (دستورالعمل های کلی را اضافه کنید)
    • (جزئیات دسترسی/زمان/فرکانس را اضافه کنید)
  • کانال ارتباطی دو
    • (دستورالعمل های کلی را اضافه کنید)
    • (جزئیات دسترسی/زمان/فرکانس را اضافه کنید)
  • کانال ارتباطی سه
    • (دستورالعمل های کلی را اضافه کنید)
    • (جزئیات دسترسی/زمان/فرکانس را اضافه کنید)

گزارش

به‌روزرسانی‌های دوره‌ای در مورد پیشرفت پروژه از طریق:

ارائه می‌شود

  • گزارش گزینه یک
    • آنچه شامل می شود:
    • فرکانس:
  • گزارش گزینه دو
    • آنچه شامل می شود:
    • فرکانس:

تأیید

دستورالعمل‌های تایید نقطه عطف/وظیفه و امضای نهایی پروژه به شرح زیر است:

شرایط دیگر

  • (شرایط و شرایط مهم دیگر را فهرست و توضیح دهید)

هر یک از طرفین تصدیق می کند که این محدوده کار را خوانده است، آن را درک می کند و با شرایط و ضوابط موافقت می کند.

نماینده مشتری (از طرف “شرکت مشتری”):

تعیین:

شرکت مشتری:

امضا:

تاریخ:

نماینده مشاور (از طرف “شرکت مشاور”):

تعیین:

شرکت مشاور:

امضا:

تاریخ:

مراحل بعدی

لطفاً این سند را تا (تاریخ در اینجا وارد کنید) بخوانید، تأیید و امضا کنید. پس از پذیرفته شدن محدوده کار، (نام شرکت مشاور) باید ظرف دو روز کاری برای برقراری یک فراخوان مقدماتی برای پروژه تماس بگیرد.

توجه: این الگو به منزله مشاوره حقوقی نیست و فقط برای اهداف اطلاعات عمومی است. قبل از انعقاد قرارداد حقوقی، از یک وکیل بخواهید قبل از ارسال سند به مشتری، محدوده کاری شما را بررسی کند. این به جلوگیری از بروز مشکلات کمک می کند.

1. خلاصه اجرایی بنویسید.

با نوشتن خلاصه یا مقدمه اجرایی (که خلاصه پروژه نیز نامیده می شود) شروع کنید. این بخش شامل چالش ها یا موانع مشتری شما و نحوه حل آنها می شود. به بیان ساده، این بخش کل پروژه را خلاصه می کند.

2. به طور خلاصه توضیح دهید که چرا برای این کار بهترین هستید.

احتمال زیادی وجود دارد که مشتری شما پیشنهادهایی از شرکت های دیگر دریافت کند. شما باید به آنها نشان دهید که فرد مناسبی برای این کار هستید و به آنها اطمینان دهید که در دستان عالی هستند. به طور خلاصه توضیح دهید که چگونه تجربه شما به مشتری در رسیدن به اهدافش کمک می کند.

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که صلاحیت ها و تجربیات خود را افزایش دهید، پیشنهاد مشاوره شما باید بر آنچه مشتری شما از کار با شما به دست می آورد تمرکز کند. می توانید این اطلاعات را به عنوان یک پاراگراف کوتاه (1-2 جمله) در مقدمه خود اضافه کنید.

3. مشخص کنید که مشتری چه انتظاراتی از پروژه دارد.

در مورد ارزش و نتایجی که مشتری شما می تواند انتظارش را داشته باشد، تا حد امکان دقیق باشید. به عنوان مثال، اگر هدف اصلی شما افزایش ترافیک است، آن را بگویید و چگونگی آن را مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا محدوده پروژه خود را پیش نویس کنید.

از کلمات سرسام آور و اصطلاحات تخصصی خودداری کنید. در واقع، تمام تلاش خود را بکنید تا از همان کلماتی که آنها در جلسات خود استفاده می کردند استفاده کنید – این کار با آنها طنین انداز می شود و نشان می دهد که شما در حال گوش دادن بودید.

4. موارد قابل تحویل شما را مشخص کنید.

به یادداشت‌های مکالمه مشتری خود برگردید. آیا آنها به یک استراتژی بازاریابی جدید، یک وب سایت جدید یا برنامه تبلیغاتی نیاز دارند؟ پس از اتمام پروژه چه محصولات ملموسی خواهند داشت؟ اینها «موارد تحویلی» شما خواهند بود و می خواهید آنها را در پیشنهاد خود بگنجانید تا مشتری دقیقاً بداند که از پروژه چه چیزی به دست می آورد. در بخش بعدی موارد قابل تحویل را با جزئیات بیشتری شرح خواهم داد.

5. هزینه ها را تأیید و مشخص کنید.

می‌خواهید در مورد هزینه پروژه با مشتری صحبت کنید. در مورد هزینه های خود و آنچه شامل آنها می شود، شفاف باشید. اگر به ساختارهای پرداخت خاصی مانند سپرده یا اقساط در تاریخ های خاص نیاز دارید، به صراحت آنها را در این بخش از پیشنهاد خود توضیح دهید.

6. سایر شرایط و ضوابط قرارداد را مشخص کنید.

این بخش دقیقاً مشخص می کند که مشتری در صورت تصمیم به ادامه با چه شرایط و ضوابطی موافقت می کند. علاوه بر نرخ‌ها، این می‌تواند شامل یک بازه زمانی پروژه (تاریخ شروع و پایان)، انواع پرداخت‌های پذیرفته‌شده یا هر شرایط دیگری باشد که شما نیاز دارید.

7. پیشنهاد را مختصر نگه دارید.

وقتی نوبت به پیشنهادات مشاوره می رسد، کیفیت بسیار بیشتر از کمیت اهمیت دارد. پیشنهاد خود را تا حد امکان مختصر نگه دارید تا محدوده پروژه و انتظارات را به طور دقیق توصیف کنید. به مشتری خود دلیلی ندهید که خواندن پیشنهاد شما را متوقف کند و احتمالاً مشاور دیگری را مشاهده کند – در عوض، پیشنهاد خود را مختصر و جذاب نگه دارید.

8. بازخورد بخواهید.

پیشنهاد مشاوره یک سند دو طرفه است، به این معنی که هر دو طرف باید در مورد محتوایی که شامل می‌شود، نظر داشته باشند. همانطور که پروپوزال خود را توسعه می دهید، هر گونه سوال یا نگرانی را با مشتری احتمالی خود روشن کنید. پس از اتمام، آن را برای بررسی و بازخورد برای مشتری خود ارسال کنید.

پیشنهاد خود را در Google Docs یا کلمه مشابه بسازید پردازنده ای که مشتری شما می تواند در آن همکاری کند و نظرات یا پیشنهادات خود را بنویسد.

اکنون که نحوه نوشتن یک پیشنهاد مشاوره را به طور گسترده‌تر پوشش داده‌ام، اجازه دهید آن را به بخش‌هایی تقسیم کنیم.

بخش‌هایی از یک پیشنهاد مشاوره

موثرترین پیشنهادهای مشاوره از ساختاری جذاب و منطقی پیروی می کنند. در این بخش، من در مورد آناتومی یک پیشنهاد مشاوره به خوبی نوشته شده بحث خواهم کرد.

1. سلام

سند خود را با خوشامدگویی به مشتری خود شروع کنید.

یک تبریک شخصی پیشنهادهای مشاوره شما را از یک پیشنهاد عمومی متمایز می کند. وقتی پیشنهاد خود را به عنوان یک نامه شخصی در نظر می گیرید، مشتریان احتمالی بیشتر به شما اعتماد می کنند و می خواهند با شما رابطه برقرار کنند. از نام رسمی مشتری (مثلاً «آقا»، «خانم» یا «دکتر») استفاده کنید، مگر اینکه بر اساس نام کوچک باشید.

2. مقدمه

در این بخش، سه تا چهار جمله بنویسید که ماهیت پروژه و مسائلی را که می‌خواهید حل کنید توضیح دهید.

این بخش را به عنوان مقدمه یا قلاب پروپوزال خود در نظر بگیرید. چالش هایی که مشتری بالقوه شما با آن مواجه است و ارزشی که می توانید از طریق خدمات مشاوره خود ارائه دهید را خلاصه کنید. در این بخش، شما همچنین باید از مشتری خود برای توجه به شما تشکر کنید و به او یک نمای کلی از آنچه که از بقیه پیشنهادات می تواند انتظار داشته باشد، ارائه دهید.

همچنین می توانید یک تا دو جمله برای معرفی خود و کسب و کارتان بگنجانید. در حالی که پروپوزال نباید روی کار شما به عنوان یک مشاور متمرکز باشد، گنجاندن یک بخش کوتاه که در آن توضیح دهید چرا مشتری باید شما را انتخاب کند، هرگز ضرری ندارد. حتی اگر در طول تماس آینده نگر اولیه خود را مطرح کردید، می توانید نقاط قوت و صلاحیت های کلیدی خود را در اینجا تکرار کنید.

3. محدوده پروژه

در مرحله بعد، سه تا پنج نقطه را اضافه کنید تا بینشی در مورد اقدامات دقیق (یا کارهایی) که برای دستیابی به نتیجه دلخواه انجام خواهید داد.

این بخش تماماً درباره کارهایی است که برای اجرای پروژه ای که در بالا توضیح دادید انجام خواهید داد. به عنوان مثال، اگر برای بررسی و تجزیه و تحلیل استراتژی‌های بازاریابی مشتری استخدام شده‌اید، این بخش مدت زمان تماس‌های تلفنی یا بازدیدهای اداری شما، تعداد تماس‌ها یا بازدیدهایی که در هر هفته انجام می‌دهید، طول هر بازدید را مشخص می‌کند. و غیره. شما هرگز نمی توانید در بخش محدوده پروژه خیلی دقیق باشید. این فقط بعدا شما و مشتریتان را از سردرد نجات می دهد.

4. اهداف

در این بخش، می‌خواهید سه تا پنج هدف را برای پروژه فهرست کنید.

اکنون که هم هدف و هم دامنه پروژه را پوشش داده اید، زمان آن رسیده که مشتری را در مورد ارزش پروژه متقاعد کنید. می خواهید مشتری شما بعد از اتمام کار با شما چه نوع نتایجی را ببیند؟

برخلاف بخش قابل تحویل در زیر، که بر روی “محصولات نهایی” واقعی که ارائه خواهید کرد تمرکز دارد، بخش اهداف بر نتیجه نهایی پس از تحویل آن محصولات متمرکز است. مهم است که این موضوع را هر چه زودتر در سند خود قرار دهید تا مشتری شما متقاعد شود که سرمایه گذاری خوبی انجام می دهد.

5. موارد تحویل

در مرحله بعد، کالا(های) قابل تحویلی را که مشتری پس از پایان کار با شما خواهد داشت، فهرست کنید. آیا این یک وب سایت اصلاح شده خواهد بود؟ مجموعه ای بازطراحی شده از بروشورها؟

این بخش “محصولات” نهایی ملموس و قابل شناسایی را که در نتیجه پروژه به مشتری خود ارائه خواهید داد، تشریح می کند. اگر محدوده پروژه “چگونه” را توصیف می کند، موارد تحویلی “چه چیزی” هستند.

با پیروی از مثال بالا، در حالی که محدوده پروژه شما بررسی و تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی است، محصولات قابل تحویل شما ممکن است یک سند تجزیه و تحلیل دقیق، ارائه تغییرات پیشنهادی، یا حتی یک برنامه بازاریابی کاملاً جدید باشد (جزئیات خاص بسته به این موضوع متفاوت خواهد بود. در مورد مشتری شما و ترجیحات و نیازهای او).

6. جدول زمانی

در این بخش، برای هر مورد اقدام خاصی که در بخش “Scope” فهرست کرده‌اید، یک جدول زمانی ارائه دهید.

این بخش برای تعیین انتظارات و ایجاد مرزها با مشتریان بسیار مهم است. اگر محدوده پروژه “چگونه” را توصیف می کند و موارد تحویلی “چه” را مشخص می کند، آیا می توانید حدس بزنید که بخش جدول زمانی چیست؟ دینگ، دینگ – این “وقتی” است.

قسمت جدول زمانی پیشنهاد باید تاریخ‌ها و مهلت‌های خاص پروژه را برای بخش‌های مختلف پروژه شما مشخص کند. چه در حال بازدید از دفتر باشید، چه اسنادی ایجاد کنید، یا صرفاً ایمیل‌های بعدی را ارسال کنید، سعی کنید هر تاریخ ممکن را در پروپوزال خود شرح دهید. حداقل، مطمئن شوید که شروع پروژه، ضرب‌الاجل‌های نهایی پروژه، و هر نقطه عطفی در این بین را درج کرده‌اید.

7. سرمایه گذاری

در مرحله بعد، هزینه های مشاوره خود را فهرست کنید و شامل چه مواردی می شود، همچنین نحوه و زمان پرداخت را ترجیح می دهید.

اگر استفاده از درگاه پرداخت خاصی را توصیه می‌کنید، آن اطلاعات را در اینجا قرار دهید. به طور مشابه، اگر به پیش‌پرداخت یا ساختار هزینه پلکانی نیاز دارید، این اطلاعات را نیز فراموش نکنید.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید هنگام ایجاد این بخش از پیشنهاد خود در نظر بگیرید.

8. امضا

در این بخش، فوراً از مشتری احتمالی خود درخواست امضا می‌کنید. فضایی را برای نوشتن تاریخ روز، نام و امضای آنها در نظر بگیرید.

می‌خواهید این را مستقیماً در پروپوزال وارد کنید، حتی اگر هنوز در مرحله بررسی هستند، تا تأیید آسان‌تر شود. اگر مرحله اضافی ارسال “قرارداد نهایی” را اضافه کنید، خطر طولانی شدن غیرضروری فرآیند را دارید.

9. مراحل بعدی

در آخر، یک فراخوان قوی برای اقدام در پیشنهاد خود بگنجانید. ایمیل خود را بگذارید تا آنها نیز با شما تماس بگیرند. دستورالعمل‌های واضحی را در این بخش آخر ارائه دهید تا مشتریان بدانند چگونه به جلو حرکت کنند.

در حالی که هر پروپوزال باید برای هر مشتری احتمالی تنظیم شود، نوشتن کل سند هر بار ممکن است خسته کننده باشد. اینجاست که یک الگوی پیشنهادی مشاوره می تواند مفید باشد.

در زیر دو الگوی پیشنهاد مشاوره را مشاهده خواهید کرد: یکی برای فروش و دیگری برای بازاریابی.

الگوی پیشنهادی مشاوره برای فروش

می‌توانید از این الگوی پیشنهاد مشاوره رایگان در فرمت Word یا PDF. بخش‌ها با آنچه در بالا توضیح دادم مطابقت دارند، اما برای هماهنگی بهتر با فروش، کمی متفاوت بیان شده‌اند.

نکته حرفه‌ای: اگر از یک الگو استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که دوباره بررسی کنید که تمام جزئیات مربوط به مشتری به‌روزرسانی و صحیح هستند.

منبع ویژه: الگوی پیشنهادی مشاوره رایگان

بارگیری قالب به صورت رایگان

این الگوی پیشنهاد شامل بخش‌های زیر است:

  • مقدمه. ماهیت پروژه را شرح دهید و خودتان و کاری که انجام می دهید را معرفی کنید.
  • اهداف. اهداف پروژه را فهرست کنید.
  • رویکرد. روش خود را برای دستیابی به نتایج دلخواه خلاصه کنید و وظایف خاصی را که انجام خواهید داد فهرست کنید.
  • برنامه فعالیت‌های پروژه. معادل بخش «خط زمانی» است، از این فضا برای توصیف زمان تکمیل وظایف پروژه استفاده خواهید کرد.
  • تیم. سایر اعضای تیم و همچنین شرایط آنها را فهرست کنید.
  • سرمایه گذاری شما. آنچه را که مشتری برای آن پرداخت خواهد کرد، به صورت واضح بیان کنید.
  • امضاها. با دعوت از مشتری برای امضای فوری، قرارداد را مهر و موم کنید.
  • ضمیمه ها. اگر شرایط و ضوابط خاصی برای خدمات خود دارید، آنها را در اینجا درج کنید.

الگوی پیشنهادی مشاوره برای بازاریابی

پیشنهادها به ویژه در بازاریابی بسیار مهم هستند. با بسیاری از زمینه‌های تخصصی، کانال‌ها، انواع قابل تحویل، و معیارهایی که باید با آن‌ها همراه باشید، باید انتظاراتی را برای رابطه بین خود و مشتری تعیین کنید.

یک پیشنهاد مشاوره برای بازاریابی ممکن است شامل طرح کلی چارچوب استراتژیک شما، اهداف کلی، و شاید حتی نقاط عطف کوچکتری باشد که می خواهید با آنها اندازه گیری شوید. این الگوی پیشنهاد بازاریابی رایگان مکانی عالی برای شروع است.

منبع ویژه: الگوی پیشنهادی مشاوره بازاریابی رایگان

بارگیری قالب به صورت رایگان

این الگوی پیشنهاد شامل بخش‌های زیر است:

  • شرکت و تیم ما. در این بخش، با ارائه لیستی از خدمات و تیم پیشنهادی خود برای پروژه، یک نمای کلی از کسب و کار خود ارائه خواهید داد.
  • محدوده پروژه. پروژه را به طور کامل خلاصه کنید. شما یک خلاصه کوتاه، یک راه حل پیشنهادی، و شرحی از نتایج پیش بینی شده می نویسید.
  • برنامه پروژه. مراحل مختلف پروژه را با تاریخ شروع و اتمام آنها فهرست کنید.
  • سرمایه گذاری شما. آنچه را که مشتری برای آن پرداخت خواهد کرد در جدولی مشخص کنید.
  • با ما تماس بگیرید. به مشتری این فرصت را بدهید تا با فهرست کردن اطلاعات خود در اینجا با شما تماس بگیرد.
  • قرارداد و امضاها. با دعوت از مشتری برای امضای فوری، فرآیند را ساده کنید.
  • مواد تکمیلی. اگر می‌خواهید مطالعات موردی، موارد نمونه کارها، یا گواهی‌نامه‌ها را اضافه کنید، آنها را در اینجا قرار دهید.

چگونه یک پیشنهاد مشاوره بنویسیم

احساس گیر افتادن می کنید؟ بیایید به یک نمونه پیشنهاد مشاوره نگاهی بیندازیم. برای تطبیق این نمونه برای استفاده خودتان، توصیه می‌کنم موارد ذکر شده در مورد پروژه خاص را با کاری که واقعاً برای مشتری خود انجام می‌دهید جایگزین کنید.

تامارا آکینگبولا

هتل یک

خیابان هتل 123، دفتر شماره 123

شهر، ایالت 12345

1 دسامبر، 20XX

نام شما

نام مشاوره

خیابان مشاور 123، دفتر شماره 123

شهر، ایالت 12345

پیشنهاد مشاوره

خانم آکینگبولا عزیز،

کار کردن با شما در پروژه بازاریابی وب سایتی که تلفنی در مورد آن صحبت کردیم خوشحالم. من مشتاقانه منتظر افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما در مقیاسی پایدار هستم، به شما کمک می کند تا رزرو و رزرواسیون را افزایش دهید، و نتیجه را در هتل خود بهبود بخشید.

در این پیشنهاد، من به خلاصه‌ای از پروژه می‌پردازم، دامنه پروژه را پوشش می‌دهم، محصولات تحویلی را به اشتراک می‌گذارم، جدول زمانی را ترسیم می‌کنم و جزئیات بیشتری در مورد سرمایه‌گذاری شما ارائه می‌دهم. من همچنین چند مرحله سریع بعدی را ارائه خواهم کرد.

خلاصه

هدف این پروژه افزایش ترافیک ارگانیک برای وب سایت Hotel One است. به دلیل رقابت فزاینده، شیوه‌های قدیمی‌تر بازاریابی محتوایی، و گزارش‌های مربوط به تجربه کاربری نامناسب، کسب‌وکار از کاهش قابل توجهی در ترافیک ارگانیک رنج می‌برد که باعث کاهش رزرو و در نتیجه کاهش درآمد شده است.

شرکت مشاوره دیجیتال مارکتینگ من در مواردی مانند شما متخصص است. من بیش از ده سال تجربه رانندگی نتایج برای مشاغل کوچک در صنعت هتلداری دارم. آخرین مشتری من، هتل دو، پس از کار با آنها، شاهد افزایش 233 درصدی رزرو در سال بود.

محدوده پروژه

برای رشد ترافیک ارگانیک و دستیابی به رشد پایدار، وظایف زیر را انجام خواهم داد.

  • یک محتوای جامع و ممیزی فنی کل وب سایت را کامل کنید.
  • تست‌های قابلیت استفاده را روی یک پلتفرم آزمایش کاربر انجام دهید تا بررسی کنید چه چیزی در حال حاضر کار می‌کند و چه چیزی نیست.
  • هنگام ایجاد یک استراتژی محتوای جدید و بهبودیافته، با شما مشورت کنید.
  • دو نویسنده مستقل را برای بازنویسی کل وب سایت استخدام کنید.
  • تخصص یک توسعه دهنده وب را برای طراحی یک وب سایت مدرن و بهینه شده برای موتورهای جستجو به ارمغان بیاورید.

اهداف

اهداف پروژه به شرح زیر است.

  • محتوای مرتبط و بهینه شده با کلید واژه را منتشر کنید که کاربران بیشتری را به صفحه رزرو سوق دهد.
  • UX سایت را در قسمت جلویی و پشتی بهبود دهید.
  • متوسط ​​رتبه بندی کلمات کلیدی هدف را حداقل تا 2 نقطه افزایش دهید.
  • حداقل 20 درصد از کلمات کلیدی هدف را در صفحه اول SERPهای Google قرار دهید.
  • کل وب سایت را مجدداً طراحی کنید تا از استانداردهای طراحی و قابلیت استفاده فعلی فراتر رود.

موارد تحویلی

شما پنج مورد قابل تحویل از من دریافت خواهید کرد.

  • یک سند PDF با یافته‌های من از ممیزی محتوا و فنی.
  • ارائه ای با یافته های آزمایش های قابلیت استفاده و بهبودهای پیشنهادی.
  • طرح محتوای جدیدی که قبل از اجرا توسط شما تأیید می‌شود.
  • یک کپی قابل ویرایش از صفحات وب سایت بازنویسی شده و تازه نوشته شده.
  • یک وب سایت کاملاً بازطراحی شده با محتوای جدید و بهبودهای فنی در محل.

خط زمانی

زمان تخمینی تکمیل کل پروژه شش ماه است.

فعالیت

تاریخ شروع

تاریخ تکمیل

ممیزی محتوا

1 ژانویه

14 ژانویه

حسابرسی فنی

15 ژانویه

31 ژانویه

تست‌های قابلیت استفاده

1 فوریه

7 فوریه

ایجاد طرح محتوا

8 فوریه

28 فوریه

بررسی و تأیید طرح محتوا

1 مارس

7 مارس

ایجاد محتوا

8 مارس

30 آوریل

طراحی مجدد وب سایت

1 آوریل

1 ژوئن

سرمایه گذاری

من برای هر پروژه بر اساس زمان تخمینی تکمیل، هزینه دریافت می‌کنم.

نباید نگران استخدام نویسندگان آزاد یا یافتن یک توسعه دهنده وب باشید. به عنوان مشاور شما، این کار را برای شما انجام خواهم داد. همه هزینه ها شامل تماس های تلفنی و ایمیل می شود.

فعالیت پروژه

ساعت

کارمزد

مدیریت محتوا و فنی

30

900 دلار

تست های قابلیت استفاده

n/a

200 دلار

ایجاد برنامه محتوا

30

900 دلار

ایجاد محتوا

100

3000 دلار

طراحی مجدد وب سایت

100

3000 دلار

 

Total

8000 دلار

امضا

لطفا در زیر امضا کنید.

[فرم امضا]

مراحل بعدی

لطفاً سند امضا شده را تا چهارشنبه ، 6 دسامبر به من برگردانید. من در روز جمعه 8 دسامبر با شما لمس خواهم کرد تا در مورد این پیشنهاد صحبت کنم. شما می توانید هرگونه سؤال و نگرانی را از طریق email@provider.com برای من ارسال کنید. من مشتاقانه منتظر کار با شما هستم.

اکنون که شما ایده ای در مورد پیشنهاد مشاوره نمونه به نظر می رسد ، من می خواهم برخی از ابزارهایی را به اشتراک بگذارم که می تواند به پیش نویس بعدی شما کمک کند.

مثال پیشنهادی مشاوره

برای الهام بخشیدن به نحوه نوشتن پیشنهاد خود ، من می خواهم نمونه ای از پیشنهاد یک شرکت بازاریابی صوتی را به شما نشان دهم.

>

منبع تصویر

این پیشنهاد فقط دو صفحه طول دارد ، اما علی رغم کوتاه بودن آن ، زمین های زیادی را در بر می گیرد. برای مبتدیان ، این یک تبریک دلپذیر و معرفی با تشکر از توجه مشتری و به دنبال آن خلاصه پروژه یک جمله ای است.

اضافه کردن یک بخش پس زمینه که توصیف نقاط درد مشتری با جزئیات بیشتر نیز لمس خوبی است. ستاره واقعی این پیشنهاد ، بخش هدف پروژه (دامنه پروژه) است.

به جای ایجاد یک بخش جداگانه برای اهداف و تحویل ، آنها با هم ترکیب می شوند. هر هدف یا قابل تحویل نقطه گلوله خاص خود است. در زیر هر یک از این اهداف ، استراتژی است که برای دستیابی به هر هدف اجرا می شود.

بخش بعدی به وضوح میزان و هزینه های فروشنده را توضیح می دهد ، با یک امضای بسته بندی در پایان.

در حالی که این پیشنهاد فاقد یک جدول زمانی کامل است ، من فکر می کنم این یک نقطه شروع عالی برای پروژه های کوچکتر است.

ابزار پیشنهادی مشاوره

1. docusign

این نرم افزار دارای ویژگی های بسیاری است که می تواند در ایجاد پیشنهاد مشاوره کمک کند. DocUsign به شما امکان می دهد تا الگوهای قابل استفاده مجدد ایجاد کرده و امضاهای الکترونیکی را در ابر خود برای عملیات بدون کاغذ ذخیره کنید.

آنچه من دوست دارم: علاوه بر اینکه یک ابزار قوی و برتر از خط ، ویژگی های امنیتی Docusign معیارهای بسیاری از مقررات نظارتی را برآورده می کند.

منبع تصویر

قیمت گذاری: در حالی که برای یک آزمایش رایگان در دسترس است ، قیمت ها از 15 دلار در ماه یا 120 دلار برای یک برنامه سالانه شروع می شود. این بسته به مجموعه ویژگی ، تعداد کاربران و مقیاس شرکت شما افزایش می یابد.

2. > فضای کاری fiverer

می توانید با پلت فرم Fiverr Workspace ، پیش نویس زمان را صرفه جویی کنید. ساخته شده برای ایجاد پیشنهادات و قراردادهای سفارشی – با الگوهای رایگان برای کار با.

آنچه من دوست دارم: شما می توانید پیشرفت ایجاد یک سند را در تمام راه جمع آوری سپرده ها در امضای پیگیری کنید.

منبع تصویر

قیمت گذاری: Fiverr برای یک مشتری واحد رایگان است. در غیر این صورت ، برنامه نامحدود آن 24 دلار در ماه (یا نرخ تخفیف 18 دلار در هر ماه در صورت پرداخت سالانه) برای چندین حساب است ، که در هنگام ویرایش الگوها نیز کنترل بیشتری به شما می دهد.

3. prospero

ابزاری که صرفاً به پیشنهادات اختصاص داده شده است ، Prospero دارای 105+ الگوهای قابل تنظیم ، جزئیات ردیابی اسناد و امکانات امضای الکترونیکی است.

آنچه را که دوست دارم: تنظیم سریع و آسان برای تنظیم ، و همچنین دارای ویژگی های ردیابی عالی است. قیمت برای مشاوران مستقل مقرون به صرفه است. امتیازات جایزه برای همه ادغام های آنها.

منبع تصویر

قیمت گذاری: Prospero با یک آزمایش 14 روزه رایگان همراه است. هزینه ها از 10 دلار در ماه (یا 8 دلار ماهانه هنگام انتخاب گزینه سالانه) با یک کاربر و پیشنهادات نامحدود شروع می شود. این بر اساس تعداد اعضای تیم بالا می رود.

4. > پیشنهادات بهتر

پیشنهادات بهتر با در دسترس بودن 70+ الگوهای پیشنهادی زیبا – و 260+ الگوهای سند در کل – برای هر دو دستگاه دسک تاپ و تلفن همراه ساخته شده است.

آنچه را که من دوست دارم: با گزینه های یکپارچه امضای و پرداخت ، این پلتفرم ابزاری مفید برای کسانی است که به دنبال تحت تأثیر قرار دادن مشتری های جدید هستند. امتیاز جایزه برای ویرایشگر محصول خود.

>

منبع تصویر

قیمت گذاری: پس از یک آزمایش رایگان 14 روزه ، می توانید از نرم افزار با 19 دلار در هر ماه یا بیشتر بسته به مقیاس مشاغل انجام شده استفاده کنید.

یک پیشنهاد مشاوره برای برنده شدن بیشتر مشتری ها ایجاد کنید

یک پیشنهاد مشاوره خوب نوشته شده نه تنها به عنوان یک راهنمای راهنما برای یک رابطه مشاور-مشتری ، بلکه می تواند به تبدیل چشم انداز به مشتری های وفادار و بلند مدت کمک کند.

پیشنهاد مشاوره بهترین شیوه هایی را که در این پست به اشتراک گذاشته ام ، اجرا کنید و شروع به تهیه پیشنهادات برنده برای مشاغل مشاوره خود کنید.

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در دسامبر 2019 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an  interview with the help of this free job seekers kit.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا