اقتصاد

مهمترین ابزار جریان‌سازی نوسازی بافت‌های فرسوده رسانه‌ است

مهمترین ابزار جریان‌سازی نوسازی بافت‌های فرسوده رسانه‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست با مدیران روابط‌عمومی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، با اشاره به رهنمودهای امام‌خمینی (ره) گفت: ایشان بر آگاهی‌رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی برای مردم تاکید داشتند.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خیلی از ابهامات و گره ذهنی برخی از مردم و جوانان کشور در رابطه با مقایسه خدمات نظام جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب اسلامی، عدم استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی و راهبری افکار عمومی در رابطه با معرفی دستاوردها و پیشرفت سازمان‌ها توسط روابط عمومی‌هاست.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

آئینی گفت: مقام معظم رهبری نیز به صورت متناوب و به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب بر رفع مشکل تبلیغات نارسای مسئولان تاکید داشته، چرا که نتوانسته‌اند خدمات بخش‌های مختلف نظام را برای مردم و سایر کشورهای دنیا آنگونه که باید تبیین کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه امپراطوری تروریسم رسانه‌ای فضای رسانه را به سمتی سوق داده که جای خادم و خائن عوض شده است، گفت: روابط عمومی‌ها رسالت سنگینی در راستای آگاهی‌بخشی بر عهده دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه کارکنان روابط عمومی علی‌رغم سختی و مشکلات به طور جهادی آگاهی‌بخشی و انتقال اطلاعات به جامعه هدف در محلات هدف بازآفرینی شهری را مورد توجه قرار دهند، گفت: بازآفرینی شهری با توجه به شرایط روز جامعه و تأکیدات مسئولان عالی رتبه کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

آئینی با بیان اینکه برنامه جامع اقدام مشترک با اولویت بر نوسازی مسکن توسط ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان و استانی تصویب و سپس به ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ارجاع می‌شود، اظهار کرد: ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اختیارات خود تحت نظارت دفتر دبیرخانه ستاد ملی به استانداران تفویض اختیار کرده تا هر چه سریع‌تر برنامه جامع اقدام مشترک متناسب به روز و همچنین حجم نوسازی در محلات هدف بازآفرینی (فرسوده – تاریخی – سکونتگاه‌های غیررسمی‌) که مشمول حمایت‌های دولت و شهرداری‌هاست، مشخص و در دستور کار ستادهای بازآفرینی شهری پایدار شهرستان‌ها و استانی قرار بگیرد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به موضوع تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف‌، اظهارکرد: خوشبختانه در حوزه تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی نظیر، بهسازی معابر، دفع آب‌های سطحی‌، سرانه‌های آموزشی‌، فرهنگی‌، بهداشتی‌، انتظامی و غیره عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، توانمندسازی و آموزش افراد در محلات هدف بازآفرینی شهری بمنظور کسب اشتغال در راستای ارتقای کیفیت زندگی بهتر با اولویت زنان سرپرست خانوار و جوانان را به عنوان یکی از محورهای اصلی و مهم در امر بازآفرینی شهری برشمرد و در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهکارهای عملیاتی در حوزه بازآفرینی شهری را پیش رو ما ترسیم کرده‌اند، اظهارکرد: در سند تحول دولت مردمی ایران قوی و در برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید شده است، انتظار ما بر این است که در این حوزه، روابط‌عمومی‌ها استان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آئینی با بیان اینکه از مجموع ساخت یک میلیون واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۰ هزار واحد آن در محدود بافت‌های فرسوده ساخته خواهد شد، اظهار کرد: مالکیت زمین و بناهای فرسوده در محدوده بافت‌های فرسوده متعلق به مردم است و تنها ابزاری که می‌توانیم مالکان بناهای فرسوده را به مشارکت دعوت کنیم، ابزار نرم رسانه است. به عبارت دیگر با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه می‌توانیم با آگاهی‌بخشی‌، در جهت جریان‌سازی و جلب مشارکت اجتماعی مردم گام‌های اساسی برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم ساکن در این واحدها به تنهایی و بدون حمایت، توانایی بازسازی واحدهای خود را ندارند و از سوی دیگر سازندگان و توسعه‌گران به دلیل اینکه این محدوده‌ها برای آنها بازده اقتصادی ندارد، رغبت به حضور ندارند. گفت: باید جهت ورود سازندگان و توسعه‌گران به نوسازی بافت‌های فرسوده انگیزه ایجاد کنیم.

او با اینکه رسانه می‌تواند سازندگان را به مسئولیت اجتماعی آگاه و آنان را به سمت نوسازی بافت‌های فرسوده سوق بدهد، گفت: سازندگان و توسعه‌گران موفق در حوزه بازآفرینی شهری باید معرفی شوند.

در ادامه آئینی با اشاره به اینکه در دوره جدید، صدا و سیما نسبت به موضوعاتی که مرتبط به اسناد بالادستی قانونی و برای آنان تکالیف قانونی در جامعه تعیین شده، توجه جدی دارد، گفت: حوزه بازآفرینی شهری در اسناد بالادستی و قانونی کشور، سیاست‌های کلان نظام، برنامه‌های توسعه و قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در خصوص نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری قوانین متعددی توسط قانونگذار وضع شده است. پس بنابراین روابط عمومی استان‌ها از ظرفیت اداره کل صدا و سیمای استان، خبرگزاری‌ها و نشریات و روزنامه‌های محلی نهایت استفاده را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه به روش‌های مختلف مصوبات ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در استان‌ها باید مورد اطلاع‌رسانی و همچنین توسط خبرنگاران پیگیری شود، گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری کوچک و زودبازده هستند، و در ایجاد نشاط و امیدآفرینی در ساکنان محلات بسیار مؤثر است که ضرورت دارد از میزان رضایت‌مندی کارکرد این پروژه‌ها از اهالی محلات پس از بهره‌برداری نیز گزارش تهیه و اطلاع‌رسانی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود از زحمات روابط عمومی استان‌ها تقدیر کرد و گفت: با روحیه جهادی می‌توان گام بلند و تحول جدی با اطلاع‌رسانی دقیق و روشن از حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها به جامعه هدف در نوسازی بافت‌های فرسوده برداشت. هر کدام از ما بتوانیم یک سقف لرزان را ایمن کنیم در واقع یک خانواده را از خطرات در برابر زلزله نجات می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا