کسب و کار

مغز خود را آموزش دهید: چگونه فوکوس و جریان را هک کنیم

مغز خود را آموزش دهید: چگونه فوکوس و جریان را هک کنیم

چه آن را “در منطقه”، “وصل به برق” یا “حالت جریان” بنامید، همه چیز به یک چیز منتهی می شود: تمرکز.

و این چیزی است که به راحتی به دست نمی آید. با رگبار حواس‌پرتی دیجیتال از رسانه‌های اجتماعی تا اعلان‌های فشاری، همراه با بسیاری از خواسته‌های زندگی روزمره، یافتن جریان شما می‌تواند چالش برانگیز باشد.

خوشبختانه، تکنیک‌های مبتنی بر علم وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای یافتن آسان‌تر تمرکز و ماندن طولانی‌تر تمرکز استفاده کنیم.

در اینجا، دکتر. سحر یوسف، عصب‌شناس شناختی و مدرس دانشگاه برکلی، نکات عملی را برای محدود کردن حواس‌پرتی‌ها، ساختن کارهای روزمره و به حداکثر رساندن کار عمیق به اشتراک می‌گذارد.

1. ایجاد انجمن های شناختی

یوسف می‌گوید دلیل اینکه بسیاری از مردم در ابتدای همه‌گیری برای تمرکز روی کار مشکل داشتند، تداعی‌های شناختی بود: کاناپه شما قبلاً مکانی برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی بی‌مصرف و منطقه‌ای بود، و یک شبه به محیطی تبدیل شد. مهم ترین جلسات شما

دلیلی که اینقدر ناراحت کننده بود این بود که مغز شما کاناپه شما را با استراحت و اوقات فراغت مرتبط می کند و طوری برنامه ریزی شده بود که با دیدن آن استراحت کند و به کار فکر نکند. اما هنگام تلاش برای تمرکز سریع، می‌توانید از تداعی‌های شناختی به نفع خود استفاده کنید.

یک محرک شناختی ساده؟ موسیقی.

او می‌گوید: «به‌شدت توصیه می‌کنم که مردم با یک لیست پخش موسیقی ارتباطی ایجاد کنند که محرک جریان یا تمرکز شما باشد». “موسیقی را انتخاب کنید که یا اصلاً متنی ندارد یا اشعاری به زبانی که نمی‌فهمید.”

هنگامی که لیست پخش خود را انتخاب کردید — یوسف موسیقی تکنو سوئدی را انتخاب کرد — هر بار که برای انجام کار متمرکز می نشینید به همان لیست پخش گوش دهید. وقتی در حال استراحت یا انجام کار دیگری هستید هرگز به آن گوش نکنید.

این در نهایت مغز شما را آموزش می‌دهد تا هر زمان که موسیقی‌ای را که با آن ارتباط برقرار کرده‌اید می‌شنود، به سرعت وارد حالت جریان شود.

یوسف موسیقی را به‌عنوان قابل حمل و در دسترس توصیه می‌کند، اما تداعی‌های شناختی با حواس دیگر شما نیز کار می‌کنند. او می‌گوید که بو به‌ویژه قدرتمند است، بنابراین جمعیت کار از خانه می‌توانند از یک شمع اختصاصی با حالت جریان بهره ببرند.

2. فضای خود را آماده کنید

یوسف می گوید با هدف تمرکز، بهترین مکان برای شروع فضای فیزیکی شماست. چه از خانه کار کنید، چه تنظیمات ترکیبی دارید یا تمام وقت در دفتر کار می کنید، تغییراتی وجود دارد که می توانید برای افزایش تمرکز ایجاد کنید.

متأسفانه، ما با یک نقطه ضعف شروع می کنیم: یوسف می گوید: “مغز انسان به سختی می تواند محیط را برای هر نوع محرک برجسته بررسی کند.”

مدرسه بازرگانی هاروارد 2018 مطالعه دریافت که دفاتر باز تأثیر منفی بر همکاری انسانی دارند و کارگران به جای صحبت کردن با یکدیگر، در واقع برای رسیدن به آرامش و حفظ حریم خصوصی بیشتر تلاش کردند. این به این دلیل است که ما خواهان توانایی تمرکز و ورود به یک وضعیت جریان هستیم و محرک های ثابت در یک محیط اداری می توانند این کار را غیرممکن کنند.

حواس‌پرتی‌های بینایی و شنوایی و راه‌هایی که می‌توانید آنها را از بین ببرید را در نظر بگیرید. برای حواس‌پرتی‌های بصری در دفتر، در صورت امکان از یک اتاقک کار کنید، یا جداکننده‌های خود را بخرید یا بسازید (مقوا ساده این کار را می‌کند) تا نتوانید تمام حرکات دفتر را از روی میز خود ببینید. از هدفون های حذف نویز برای کنترل قطعه صوتی استفاده کنید.

در خانه نیز سعی کنید تا حد امکان عوامل حواس پرتی را حذف کنید. میز خود را از همه مواردی که برای انجام کارهایتان نیاز دارید تمیز نگه دارید، در صورت امکان در را ببندید و هرگونه صدای پس زمینه مانند تلویزیون یا پنجره های باز را ببندید.

اگر هم اتاقی یا فرد مهم دیگری دارید که در خانه کار می کند، همین قانون اعمال می شود – سعی کنید خود را طوری قرار دهید که نتوانید حرکات آنها را ببینید.

3. بهداشت دیجیتال

را تمرین کنید

مسلماً سخت‌تر از تمیز کردن دفترتان، تمیز کردن اعلان‌های شما در دنیای دیجیتال همیشه روشن است.

یوسف می‌گوید: «انسان‌ها برای حواس‌پرتی و وقفه دائمی طراحی نشده‌اند. “این بدان معناست که ما به عنوان یک گونه در قرن بیست و یکم با واقعیت تکنولوژیک خود و تعداد زیادی از وقفه ها و حواس پرتی های بی وقفه که انتظار می رود روزانه با آنها دست و پنجه نرم کنیم، دست و پنجه نرم می کنیم.”

او می‌گوید اولین سفارش کاری شما – و کاری که خودش انجام می‌دهد – انجام ممیزی اعلان‌های شماست. به ایمیل، Slack، رسانه های اجتماعی و پیام های متنی نگاه کنید و اعلان های فشار را تا حد امکان حذف کنید. در حالت ایده آل، همه چیز را روی «مزاحم نشوید» تنظیم کنید و اجازه دهید فقط مخاطبین اضطراری شما وارد شوند.

در Gmail و Outlook، شروع به استفاده از ویژگی صندوق ورودی VIP کنید، که به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که ایمیل‌های چه کسی ارسال شود، در حالی که وظایف با اولویت پایین‌تر می‌توانند به صندوق ورودی استاندارد شما هدایت شوند.

یوسف می‌گوید: «تنظیمات پیش‌فرض همه فناوری‌های ما برای کمک به بهره‌وری بیشتر شما در اینجا نیست، حتی اگر یک ابزار بهره‌وری باشد». “تنظیمات باید به روز شوند: تنها اعلانی که باید مجاز باشد، اعلانی است که مهمتر یا فوری تر از چیزی است که روی آن کار می کنید.”

یک راه ساده دیگر برای پاکسازی محیط دیجیتالی شما؟ هنگام کار تلفن خود را در اتاق دیگری یا دور از دید قرار دهید. حتی رو به پایین روی میزتان، دیدن تلفنتان می‌تواند جریان شما را مختل کند.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا