سریال و انمیشن

انیمه گینتاما؛ کمدی‌ترین انیمه تاریخ

انیمه گینتاما؛ کمدی‌ترین انیمه تاریخ

انیمه گینتاما یکی از انیمه‌های شونن است که از سال 2006 تا سال 2018 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه Gintama آشنا شویم.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مخاطبان هدف انیمه‌های شونن (Shounen) پسرهای نوجوان است اما در بین افراد دیگر نیز بیننده دارند. ژانر انیمه Gintama کمدی، علمی تخیلی و اکشن است. این انیمه بر اساس یک مجموعه مانگا در مجله Weekly Shonen Jump به همین نام اثر هیداکی سوراچی (Hideaki Sorachi) و به کارگردانی افراد مختلفی از جمله شینجی تاکاماتسو (Shinji Takamatsu) و یویچی فوجیتا (Yoichi Fujita) تولید شده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

زمان پخش انیمه گینتاما اولین بار در تاریخ 4 آوریل 2006 برابر با 15 فروردین 1385 از TV Tokyo بود و پخش آن پس از چهار فصل در تاریخ 25 مارس 2010 برابر با 5 فروردین 1389 به پایان رسید. پس از آن ادامه این انیمه با نام‌های دیگری تا تاریخ 7 اکتبر 2018 برابر با 15 مهر 1397 پخش شد. تعداد قسمت های انیمه گینتاما 367 اپیزود و مدت هر قسمت آن حدود 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی انیمه Gintama می‌پردازیم و بیشتر درباره داستان، کاراکترها و نقدهای این انیمه صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه گینتاما

انیمه Gintama

ادو (Edo) شهری است که در سراسر کشور نشاط و جاه‌طلبی سامورایی‌ها را در خود جای داده است. با این حال این ویژگی پس از تسلیم شدن ژاپن در برابر موجودات بیگانه فرازمینی آمانتو (Amanto) دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. آن‌ها قانون جدیدی را تصویب می‌کنند که همه شمشیرها را در ملاء عام ممنوع می‌کند. داستان از آن‌جا شروع می‌شود که سامورایی گینتوکی ساکاتا، نوجوانی به نام شینپاچی شیمورا را از حمله یک گروه آمانتو نجات می‌دهد. شینپاچی شگفت‌زده می‌شود و تصمیم می‌گیرد به عنوان یک فریلنسر با او کار کند تا روش سامورایی بودن را یاد بگیرد و همچنین به او کمک کند که اجاره ماهانه را از محل زندگی خود بپردازد. هر دو همچنین با کاگورا که یک آمانتو است آشنا می‌شوند. برای ادامه داستان می‌توانید انیمه Gintama را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه Gintama و صداپیشگان

در این بخش از مقاله با کاراکترهای انیمه گینتاما و صداپیشگان آن‌ها آشنا خواهیم شد.

همچنین بخوانید :

گینتوکی ساکاتا (Gintoki Sakata)

معرفی انیمه گینتاما

گینتوکی ساکاتا قهرمان اصلی انیمه Gintama و یک سامورایی است که در دوره‌ای زندگی می‌کند که دیگر به سامورایی‌ها نیازی ندارند و دارای شخصیتی بی پروا است که آماده است که هر چالشی را بپذیرد. او مردی با موهای نقره‌ای است که همیشه یک شمشیر چوبی را با خود حمل می‌کند و با وجود ممنوعیت خود را به عنوان یک سامورایی حفظ می‌کند.

گینتوکی با کاگورا و شینپاچی زندگی می‌کند و بنیانگذار یک کسب و کار کوچک به اسم Yorozuya است و اغلب برای کمک به افراد دیگر به روش‌های نسبتاً عجیب و غیرقابل پیش‌بینی تلاش می‌کند تا دنیا را به جایی بهتر تبدیل کند و کرایه خانه‌ای که از اوتوسه (Otose) اجاره کرده است بپردازد. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم توموکازو سوگیتا (Tomokazu Sugita) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه گینتاما رولی گوتیرز (Roly Gutiérrez) نام دارد.

همچنین بخوانید :

شینپاچی شیمورا (Shinpachi Shimura)

بررسی انیمه Gintama

شینپاچی شیمورا یک نوجوان است که به کسب و کار گینتوکی اضافه شده است که روش‌های سامورایی را بیاموزد. او برای گذران زندگی خود در یک رستوران شروع به کار کرد و در آن‌جا با گینتوکی ملاقات کرد. وقتی که شینپاچی توسط بعضی از افراد آمانتو مورد اذیت قرار گرفت، گینتوکی آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد اما دلیل آن ریختن غذایی بود که در حال خوردن آن بود نه کمک به شینپاچی.

با وجود این که شینپاچی معمولاً از تنبل بودن گینتوکی انتقاد می‌کند، او را مانند کاگورا شخص مهمی در زندگی خود می‌داند. صداپیشه این کاراکتر یک صداپیشه ژاپنی به اسم دایسوکه ساکاگوچی (Daisuke Sakaguchi) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه Gintama کلی کارتلند (Clay Cartland) نام دارد.

همچنین بخوانید :

کاگورا (Kagura)

کاراکترهای انیمه گینتاما

کاگورا یکی از شخصیت‌های انیمه‌ای دختر معروف و جزو شاد و خندان‌ترین شخصیت‌های انیمه‌ای است. او یک آمانتو از Yato Clan است که یکی از خونخوارترین گروه‌های آمانتو است. اگر چه کاگورا آن بخش از خود را نمی‌پذیرد. او به زمین آمده است که برای خانواده‌اش پول به دست آورد و از ویژگی‌های خشونت‌آمیز Yato فرار کند. کاگورا برای یک گروه از خلافکاران کار می‌کرد اما وقتی به او دستور دادند که یک نفر را بکشد فرار کرد. مدتی بعد او با گینتوکی و شینپاچی ملاقات می‌کند.

پس از این که آن‌ها به او کمک می‌کنند که از آن گروه جدا شود، او گینتوکی را تهدید می‌کند که او را استخدام کند. کاگورا همیشه یک چتر حمل می‌کند که ضد گلوله است و گلوله نیز شلیک می‌کند. او قدرت بسیار زیادی دارد با این حال نمی‌تواند آن را به طور کامل کنترل کند. او همچنین اشتهای به طور غیرمعمول زیادی دارد که باعث می‌شود بتواند در چند ثانیه مقدار زیادی غذا مصرف کند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم ری کوگیمیا (Rie Kugimiya) است. همچنین صداپیشه این کاراکتر در نسخه دوبله انگلیسی انیمه گینتاما کریستال لوپز (Crystal Lopez) نام دارد.

همچنین بخوانید :

ساداهارو (Sadaharu)

دانلود انیمه Gintama

ساداهارو سگ خانگی کاگورا است که از گاز گرفتن سر آدم‌ها خوشش می‌آید. او توسط کاگورا به اسم اولین حیوان خانگی او نامگذاری شده است. ساداهارو در اصل متعلق به دو خواهر بود که به دلیل مشکلات اقتصادی او ر‌ا رها کردند. او هر چیزی کوچکتر از خودش مانند سر گینتوکی و سایر افراد را گاز می‌گیرد. به نظر می‌رسد کاگورا تنها کسی است که می‌تواند او را کنترل کند زیرا قدرت بسیار زیادی دارد. ساداهارو در برخی موارد از گینتوکی اطاعت می‌کند و در بسیاری از موارد به شخصیت‌های اصلی انیمه Gintama کمک می‌کند.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه گینتاما

اکنون که با داستان و شخصیت‌های این انیمه آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه Gintama و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. این انیمه در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.7 از 10 و در سایت My Anime List امتیاز 8.9 از 10 را دریافت کرده است. همچنین فصل‌های دیگر این انیمه که با عنوان‌های دیگری منتشر شده بودند، نمرات نزدیک به 9 از 10 را از سایت مای انیمه لیست کسب کردند.

بعضی از بینندگان انیمه گینتاما که نمرات بالایی به این انیمه داده‌اند بیان کرده‌اند که این انیمه مانند یک گلوله برفی کوچک است که در حال غلتیدن از یک کوه است و به تدریج بزرگ‌تر می‌شود و به همین دلیل ممکن است با تماشای چند قسمت ابتدایی آن نتواند مخاطبان را جذب کند اما اگر کسی به دیدن انیمه Gintama ادامه دهد از آن خوشش خواهد آمد. برخی از بینندگان دیگر که نمرات کمی به انیمه گینتاما داده‌اند بیان کرده‌اند که این انیمه داستان پیوسته‌ای ندارد و در خیلی از قسمت‌های آن اتفاق‌هایی بدون ارتباط به داستان اصلی آن می‌افتد و همچنین توسعه کاراکتر کمی در آن وجود دارد و بیشتر آن‌ها فقط در تعداد کمی از قسمت‌ها حضور پیدا می‌کنند. می‌توانید به سایت My Anime List مراجعه کنید و نقدهای بیشتری در مورد انیمه گینتاما بخوانید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر 

در این مقاله مختصر از پلازا به معرفی انیمه گینتاما پرداختیم و در مورد داستان، شخصیت‌ها و نقدهای آن حرف زدیم. این انیمه داستان یک سامورایی عجیب به اسم گینتوکی ساکاتا و شاگرد او، شینپاچی شیمورا و یک آمانتو به اسم کاگورا را دنبال می‌کند که هر سه نفر فریلنسر هستند و به دنبال کار می‌گردند که بتوانند کرایه ماهانه را پرداخت کنند و معمولاً به هر حال موفق به پرداخت نمی‌شوند. می‌توانید تریلر انیمه Gintama را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید با تماشای این انیمه با تعداد قسمت‌های زیاد آن اوقات فراغت خود را بگذرانید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه Gintama را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد انیمه گینتاما و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر برای انیمه مورد علاقه شما یا انیمه جدیدی که دیده‌اید در این سایت مقاله وجود ندارد، می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

همچنین بخوانید :

منبع :پلازا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا