ورزش

جدول احتمالی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا/ حریف ایران در یک هشتم نهایی چه تیمی است؟

جدول احتمالی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا/ حریف ایران در یک هشتم نهایی چه تیمی است؟

با در نظر گرفتن صدرنشینی ایران و قدرت نسبی رقیبان، در این گزارش حریف دور بعد تیم ملی ایران و رقیبان آن در جام ملت‌ها پیش‌بینی شده است.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

به گزارش ایسنا، دور سوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا از امشب (دوشنبه) با برگزاری دو دیدار شروع می‌شود و باید منتظر ماند و دید کدام ۱۶ تیم راهی یک هشتم نهایی می‌شوند. تاکنون دو تیم ملی فوتبال ویتنام و مالزی از دور رقابت ها حذف شدند و هیچ شانسی برای صعود به دور سوم ندارند. 

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ملاک اول؛ صدرنشینی ایران در گروه C

اولین ملاک برای تعیین جدول دور حذفی این است که ایران در دیدار برابر امارات بازنده نشود. برد و حتی تساوی در این دیدار سبب می‌شود که تیم ملی ایران به عنوان تیم نخست گروه راهی یک هشتم نهایی شود. در این صورت تیم ملی باید منتظر تقابل با یکی از بهترین تیم‌های سوم باشد. 

تیم هایی که قرمز شده اند حذف شده هستند.

ایران با تیم سوم گروه خودش روبرو نخواهد شد و بنابراین این تیم‌ها نیز متمایز شدند.

تیم‌هایی که با رنگ سبز معلوم شده‌اند صعودشان را به عنوان سرگروه قطعی کردند و به هیچ وجه در دور بعد با تیم ملی ایران روبرو نخواهند شد.

  گروه A: قطر، چین، تاجیکستان، لبنان

گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه، هند

گروه C: ایران، امارات، هنگ کنگ، فلسطین

گروه D: عراق، ژاپن، اندونزی، ویتنام

گروه E: کره‌جنوبی، اردن، بحرین، مالزی

گروه F:  عربستان، تایلند، عمان، قرقیزستان

ملاک دوم؛ قدرت نسبی تیم‌ها و عملکردشان در دو دور اول گروهی

براساس جدول دور حذفی جام ملت‌های آسیا، حریف مرحله یک هشتم نهایی ایران از بین تیم‌های سوم گروه‌های A و B و F مشخص خواهد شد. در این بین در صورت صعود تیم سوم گروه B، قرعه ایران در مرحله یک هشتم نهایی به احتمال ۹۰ درصد همین تیم خواهد بود مگر در صورتی که دیگر سه تیم سوم صعود کننده از گروه‌های A و C و D باشند که ایران در این حالت به مصاف تیم سوم گروه A خواهد رفت (تاجیکستان، لبنان یا چین).

برای محدودتر کردن دایره حریف تیم ملی ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا،  دو تیم سوم گروه‌های E و F را ملاک قرار داده‌ایم. به این معنی که تیم ملی عمان با شکست قرقیزستان صفر امتیازی در رده سوم قرار خواهد گرفت و با چهار امتیاز صعود خواهد کرد. البته ممکن است عمان بتواند حتی با برتری بیش از یک گل برابر حریفش و شکست تایلند برابر عربستان با بیش از یک گل، تایلند تیم سوم گروه شود. در هر صورت احتمال صعود تیم سوم این گروه به دور بعدی بیشتر از باقی گروه‌هاست.

همچنین احتمال صعود سوریه به عنوان تیم سوم گروه B نیز زیاد است. این تیم که در بازی نخست برابر ازبکستان یک امتیاز گرفت، برابر استرالیا نیز نمایش قابل قبولی داشت و نزدیک بود حتی یک امتیاز از این تیم بگیرد ولی در نهایت شکست خورد. با در نظر گرفتن برتری سوری‌ها مقابل هند، این تیم به عنوان تیم سوم گروه راهی دور بعد می‌شود. 

احتمال صعود تیم سوم گروه E نیز به دور بعد بالا است. در این گروه اردن و کره جنوبی ۴ امتیازی هستند و بحرین با ۳ امتیاز در رده دوم است. در صورتی که بحرین یک تساوی نیز در روز آخر برابر اردن به دست بیاورد می‌تواند راهی دور بعد شود.

جدول احتمالی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا/ حریف ایران در یک هشتم نهایی چه تیمی است؟

با در نظر گرفتن صعود تیم سوم گروه های B، E و F به دور بعدی جام ملت های آسیا به سراغ تعیین حریف ایران می‌رویم. در این شرایط تیم ملی فوتبال ایران قطعا با تیم سوم گروه B یعنی سوریه روبرو خواهد شد؛ مگر این که سوریه مقابل هند شکست بخورد یا متوقف شود که در این شرایط تیم سوم گروه B از صعود به مرحله حذفی باز می‌ماند.

به همین دلیل در صورتی که ملاک تعیین حریف ایران را صعود تیم‌های سوم گروه‌های E و F در نظر بگیریم، تیم ملی ایران با چه تیمی روبرو خواهد شد؟

در این صورت تیم ملی ایران با تیم سوم گروه E یعنی کره جنوبی، اردن، بحرین روبرو نخواهد شد و  ۶ احتمال وجود خواهد داشت؛ ۳ احتمال تقابل با تیم سوم گروه B و ۳ احتمال تقابل با تیم سوم گروه F.

یعنی حریف ایران در دور بعدی یکی از تیم‌های ازبکستان (احتمال کم)، سوریه، هند، تایلند، عمان یا قرقیزستان (احتمال کم) خواهد بود. براساس ملاک دوم این گزارش، پیش بینی می شود تیم ملی ایران در دور بعد با یکی از دو تیم سوریه یا عمان یا تایلند روبرو شود. هدایت سوریه را هکتور کوپر بر عهده دارد و روی نیمکت تیم ملی عمان نیز برانکو ایوانکوویچ نشسته است.

سرنوشت رقبای دیگر ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳

در حال حاضر ژاپن به عنوان مهم‌ترین رقیب ایران در رده دوم گروه D قرار خواهد گرفت و با صدرنشین گروه E (اردن یا کره جنوبی) بازی خواهد کرد که برنده این دیدار در یک چهارم نهایی حریف ایران خواهد شد.

استرالیا به احتمال فراوان در دیدار آخرش مقابل ازبکستان شکست نمی‌خورد و به عنوان صدرنشین گروه B صعود خواهد کرد تا با یکی از تیم‌های برتر سوم در مرحله یک هشتم نهایی روبرو شود. در چنین شرایط (با فرض صعود تیم‌های سوم گروه E و F) استرالیا در صورت صعود اندونزی به عنوان تیم سوم گروه D به مصاف این تیم می‌رود مگر این که تیم سوم گروه A هم به همراه تیم سوم گروه D صعود کند که باید به مصاف آن تیم برود (چین، تاجیکستان یا لبنان).

همچنین در صورت صعود نکردن تیم سوم گروه D، استرالیا به احتمال بالا به مصاف تیم سوم گروه A خواهد رفت، مگر این که تیم سوم گروه C هم صعود کند که در این صورت به مصاف یکی از تیم‌های فلسطین یا هنگ کنگ می‌رود.

استرالیا در صورت صعود از مرحله یک هشتم نهایی، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار عربستان با تیم دوم گروه E (کره جنوبی یا اردن) خواهد رفت.

قطر هم به عنوان صدرنشین گروه A باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه E (احتمالا بحرین) یا C (فلسطین یا هنگ کنگ) خواهد رفت. در صورتی که ترکیب تیم‌های سوم صعود کننده A و D و E و F باشد، قطر باید به مصاف تیم سوم گروه D یعنی اندونزی می‌رود. قطر در صورت پیروزی در این مرحله به مصاف برنده ازبکستان – تایلند یا ازبکستان – عمان خواهد رفت.

دوره گذشته چه اتفاقی رخ داد؟

تیم ملی ایران در دوره قبل بعد از برتری برابر یمن و ویتنام، در دیدار سوم برابر عراق به تساوی بدون گل رسید و در نهایت به عنوان اول راهی دور یک هشتم نهایی شود و توانست ۲ بر صفر عمان را شکست دهد. در ابتدای آن بازی بیرانوند پنالتی بازیکن عمان را مهار کرد و در ادامه ایران توانست دو بار دروازه حریفش را باز کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا