روانشناسی

چگونه از قدرت کمتری برخوردار باشیم: 9 نکته بیهوده!

چگونه از قدرت کمتری برخوردار باشیم: 9 نکته بیهوده!

آیا تا به حال کسی به شما گفته است که شما “بالا” هستید؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

یا آیا خودتان با مشاهده افکار و رفتارهایتان به این نتیجه رسیده اید؟

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اگرچه این برچسب اغلب به شیوه‌ای تحقیرآمیز استفاده می‌شود – معمولاً برای کنترل رفتار شخص دیگر، اما می‌تواند هنگام تلاش برای توصیف احساسات و انگیزه‌های فرد نیز مفید باشد.

به هر حال، هنگامی که بتوانید نامی را برای آنچه تجربه می‌کنید قرار دهید، می‌توانید آن را مرتب کنید تا اینقدر برای شما (یا دیگران) مشکلی ایجاد نکند.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که بند ناف بودن، معنی آن، علل آن، و اینکه چگونه می‌توانید در صورتی که می‌بینید تأثیر مخربی بر زندگی‌تان دارد، از این قدر بلند شدن دست بردارید.

با یک درمانگر معتبر و با تجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند تا با شخصیت قوی خود کنار بیایید. ممکن است بخواهید از طریق BetterHelp با یکی صحبت کنید. com برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت آن.

بلند بودن به چه معناست؟

به اندازه کافی جالب است، من تعریف این اصطلاح را می دانم زیرا من یک کماندار هستم، و این عبارت از اینجا سرچشمه گرفت.

هنگامی که یک کمان را رشته می کنید، هدف ایجاد کشش کافی است تا تیرهای شما به خوبی و واقعی پرواز کنند. اگر نخ را خیلی بالا روی اندام بالایی کمان بچسبانید، کشش زیادی ایجاد می کند. مطمئناً، شما یک کشش قوی روی کمان خواهید داشت، اما احتمالاً به راحتی می‌چسبد.

به‌طور مشابه، فردی که دارای طناب‌های قوی است ممکن است احساس کند که احساسات بسیار قدرتمندی در زیر سطح دارد. تنها چیزی که لازم است کوچکترین کشش است تا آن احساسات فوران کنند. اینها می توانند به صورت اشک، خشم، اشتیاق، وحشت و موارد دیگر ظاهر شوند.

برخورد با این مسئله برای فرد ممکن است دشوار باشد، زیرا ممکن است احساس کنند کنترلی بر رفتارهای خود ندارند. از آنجایی که آنها به راحتی “محرک” می شوند، ممکن است از موقعیت هایی که می تواند باعث بروز این طغیان ها شود اجتناب کنند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این می‌تواند به شدت برای آنها مضر باشد وقتی سعی در ایجاد روابط نزدیک دارند، خواه دوستانه، عاشقانه، حرفه‌ای یا موارد دیگر.

اگر شما قوی هستید، احساسات و انگیزه‌هایی که گاهی احساس می‌کنید می‌توانند کاملاً طاقت فرسا باشند. ممکن است به نظر برسد که شما چاره‌ای ندارید جز اینکه همراه با جریان جریان داشته باشید و اجازه دهید این افکار و احساسات قبل از اینکه بتوانید دوباره کار کنید، از بین بروند. با توجه به توصیفی که شنیده ام، به نظر می رسد که سعی کنید نوشابه را بعد از تکان دادن و باز کردن درب آن در یک بطری قرار دهید.

ویژگی‌های مشترک افراد با قدرت بالا.

از آنجایی که طناب بالا می تواند در یک طیف ظاهر شود، افراد مختلف البته رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. با این حال، برخی از ویژگی‌های مشترک بسیاری وجود دارد:

  • کمال گرایی و موفقیت بیش از حد – بسیاری از افراد با استعداد به شدت نسبت به انتقاد از هر نوعی حساس هستند و به همین دلیل، بیش از حد عمل می کنند و سعی می کنند تا حد امکان کامل باشند تا از هرگونه پتانسیل اجتناب کنند. بازخورد منفی.

    در اینجا مقاله ای نوشته شده است که باید در این زمینه به شما کمک کند: چگونه بر کمال گرایی غلبه کنیم: 8 نکته بیهوده!

  • ناتوانی در آرامش – افراد با تناسب بالا معمولاً همیشه کاری را انجام می دهند. آن‌ها در بی‌حرکتی و صرفاً آرام بودن مشکل دارند و هر زمان استراحت را فرصتی برای رسیدن به چیزی می‌دانند. به عنوان مثال، به‌جای اینکه صرفاً در شب بنشینند و یک فیلم تماشا کنند، ممکن است نیاز داشته باشند لباس‌هایشان را اصلاح کنند یا درباره حجم کاری روز بعد یادداشت‌برداری کنند.

    اگر به نظر شما شبیه است، توصیه‌هایی را که در این مقاله ارائه می‌دهیم بررسی کنید: 13 راه بیهوده برای آرامش وقتی که به نظر نمی رسد وجود ندارد

  • بی خوابی/مشکل در خواب ماندن – این امر با ناتوانی در آرامش که در بالا ذکر شد همراه است. زمانی که زمان خواب فرا می رسد، ذهن افراد بلندپایه همچنان در حال مسابقه دادن است. آن‌ها همه چیزهایی را که در طول روز/هفته/ماه اتفاق افتاده است بررسی می‌کنند، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند، در مورد یک جلسه یا مهلت پروژه و غیره تاکید می‌کنند. این بی قراری خواب کافی را برای آنها دشوار می کند، که سپس در یک موقعیت بدجنسی، احساسات شدید آنها را تشدید می کند.

  • بیش از حد عاطفی – افراد تند تند سریع اشک می‌ریزند یا عصبانی می‌شوند، اما در عین حال به شدت همدل هستند. اگر شام کریسمس که برنامه ریزی می کنند به هیچ وجه ناقص باشد (به بالا مراجعه کنید) ممکن است به حالت freakout کامل بروند، زیرا آنها می خواهند همه شرکت کنندگان بهترین زمان ممکن را داشته باشند، و نمی خواهند کسی را ناامید کنند.

  • استرس دائمی – از آنجایی که آنها کمال گرا هستند، این افراد دائماً در موقعیت استرس شدیدی قرار دارند (معمولاً توسط خودشان). آنها از فکر دیر رسیدن به سر کار یا قرار ملاقات ناراحت می شوند، اگر خانه آنطور که می تواند تمیز نباشد ناراحت می شوند، فقط در صورتی که غریبه ای برای قضاوت آنها از راه برسد و غیره. در نتیجه، بدن آن‌ها می‌تواند تحت تأثیر التهاب مزمن قرار گیرد و باعث مشکلات سلامتی مانند مشکلات گوارشی، زخم، میگرن و بیماری‌های عصبی مختلف شود.

خیلی زیاد، اما کافی نیست؟

به بسیاری از افرادی که بند بند بالایی دارند، در تمام زندگی خود گفته شده است که مقابله با آنها دشوار است. به آنها گفته می شود که ترسو یا ترسو هستند، به آنها گفته می شود که مشکلات خشم دارند، یا نمی توان به آنها وابسته بود زیرا اغلب در کارکردهای اجتماعی وثیقه می گذارند.

به بعضی‌ها گفته می‌شود که آنها «بیش از حد» هستند، زیرا پاسخ‌هایشان به چیزهای مختلف خیلی بزرگ و شدید است که نمی‌توان با آن‌ها مقابله کرد.

این نوع بازخورد به شدت برای روان افراد قوی مضر است. اگر نظراتی مانند این را دریافت کرده اید، ممکن است احساس کنید که چیزی “اشتباه” در شما وجود دارد و فقط در صورتی قابل تحمل تر خواهید بود – حتی دوست داشتنی – اگر بتوانید نسخه ساده تری از خودتان باشید. ; موردی که برای عموم مردم قابل قبول تر است.

چرا ممکن است یک فرد بند ناف باشد؟

مانند سایر ویژگی‌های شخصیتی، قوی بودن اغلب ترکیبی از طبیعت و تربیت است. مطمئناً، یک فرد ممکن است ذاتاً رقابتی یا هدف گرا باشد، اما اگر در یک محیط خانه بسیار بحرانی یا خصمانه بزرگ شده باشد، این ویژگی ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

ما قبلاً به ویژگی‌های کمال‌گرا اشاره کردیم: این ویژگی‌ها اغلب زمانی به وجود می‌آیند که شخصی در جوانی مدام مورد تحقیر و انتقاد قرار گرفته باشد. آن‌ها در مورد اجتناب از تحقیر یا «کمتر از» شدن آنقدر هوشیار خواهند بود که حتی با خودشان رقابت خواهند کرد. آنها باید در کلاس، کارمند برتر، موفق ترین در خانواده و جذاب ترین در گروه دوستان خود باشند. و این فشار زیادی را بر آنها وارد می کند، هم جسم و هم ذهن.

البته، همه افرادی که دارای تناسب اندام هستند، زندگی خانوادگی نامفهومی نداشتند که در بزرگسالی باعث ایجاد چنین تمایلی شود. یک فرد می‌توانست در دوران بزرگ‌شدن یک زندگی خانگی آرام داشته باشد، اما شرایط کنونی زندگی باعث شده است که جنبه‌های پرمحتوا بیش از حد از بین بروند.

به عنوان مثال، یک فرد معمولاً مستعدتر می‌تواند به راحتی با انتخاب سبک زندگی، استرس، انتخاب‌های رژیم غذایی، و غیره به سمت شکنندگی و واکنش‌های احساسی تند زانو سوق داده شود.

یک مثال رایج از این امر می‌تواند والدین نوزادی باشد که تقریباً دو ساعت در شب می‌خوابد و مراقب سلامت و تندرستی کودک است. آنها احتمالاً در صورت عطسه کردن، از حالت سردی به وحشت زده می شوند، به علاوه کاملاً از کمبود خواب مزمن و مصرف بیش از حد کافئین برای گذراندن روز در معرض خطر هستند.

چگونه ممکن است یک فرد کمتر بنددار باشد؟

ما نمی‌توانیم ژنتیک را لغو کنیم، اما می‌توانیم با آنها کار کنیم و آنها را برای ایده‌آل‌ترین نتیجه تنظیم کنیم. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر شما فردی هستید که به عنوان “طناب بلند” توصیف می شود، این می تواند به روش های مختلف ظاهر شود.

این ایده خوبی است که از یکی از درمانگران در BetterHelp.com به‌عنوان درمان حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا در طول زمان کم‌تر شوید.

1. شما چه طعمی از تارهای بالا دارید؟

ابتدا و مهم‌تر از همه، تعیین کنید که قدرت بالا چگونه برای شما ظاهر می‌شود. آیا زود عصبانی می شوید؟ یا دائماً در آستانه حمله اضطراب هستید؟ آیا کوچکترین چیز شما را به هیجان می آورد و شما را تحریک می کند؟ یا عصبی و پرت هستید و با کوچکترین صدا یا حرکت غیرمنتظره می پرید؟

در عوض، آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مضطرب یا تحریک پذیر نیستید، اما در عوض انرژی و اشتیاق بیشتری نسبت به آنچه می دانید دارید؟ شاید اغلب مردم به شما گفته اند که از “صدای درونی” خود استفاده کنید، زیرا خیلی بلند هستید، یا “صدای خود را کاهش دهید” زیرا میلیون ها مایل در دقیقه در مورد چیزی صحبت می کنید که بسیار هیجان زده هستید. در مورد.

هنگامی که مشخص کردید رفتارتان چگونه خود را نشان می‌دهد، می‌توانید روی تنظیم و حتی معکوس کردن برخی از واکنش‌های خود کار کنید. البته این امر مستلزم این است که در مورد چگونگی و مکان این رفتار (همانطور که در بالا ذکر شد) به کاوش بپردازید. سپس، می‌توانید تعیین کنید که چگونه می‌خواهید این ویژگی‌ها را به بهترین نحو مدیریت کنید.

ممکن است از کشف این نکته متعجب شوید که ویژگی هایی که شما را در یک سناریو به عنوان “خوش طناب” برچسب گذاری کرده اند، در سناریوی دیگر فواید زیادی دارند.

2. تعیین کنید که آیا عوامل سبک زندگی فعلی به فرکانس بالای شما می‌افزایند.

اغلب، حساسیت های غذایی و محیطی با احساس بدن پس از مصرف یا قرار گرفتن در معرض یک عامل استرس زا تعیین می شود. خب، همین امر در مورد عوامل استرس زا عاطفی نیز صدق می کند. ممکن است چیزهای مختلفی وجود داشته باشد که ما مصرف می‌کنیم یا خود را در معرض آن قرار می‌دهیم که می‌تواند ما را بسیار قوی‌تر از آنچه در غیر این صورت بودیم، کند.

اگر هنوز برای آلرژی یا حساسیت غذایی آزمایشی انجام نداده اید، این کار را در نظر بگیرید. ممکن است روزانه چیزی می‌خورید که نمی‌دانستید به آن حساسیت یا آلرژی دارید، و ممکن است سیستم شما را خراب کند – باعث التهاب، بی‌خوابی، بیش‌فعالی و مشکلات بی‌شماری دیگر شود.

و فرض نکنید که تست آلرژی منفی به این معنی است که رژیم غذایی برای شما مشکلی ندارد. حساسیت‌های غذایی ممکن است از طریق آزمایش‌های استاندارد غیرقابل تشخیص باشد، اما همچنان می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر بدن شما و شرایطی مانند ADHD را تشدید می کند. رژیم های غذایی حذف می تواند به شما در شناسایی حساسیت های احتمالی کمک کند، اگرچه این کار باید با راهنمایی یک متخصص پزشکی انجام شود.

پیدا کردن این موضوع ممکن است الگوهای رفتاری خاصی را روشن کند. ممکن است متوجه شوید که به‌جای این‌که دارای بند بالایی باشید، به گلوتن، یا شکر حساس هستید.

توجه داشته باشید که این نوع آلرژی‌ها فقط به غذاها محدود نمی‌شوند. افراد ممکن است واکنش های مشابهی از دود تنباکو، مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت شخصی و آلرژن های محیطی مانند شوره حیوانات خانگی، کپک سیاه و غیره داشته باشند.

اگر و زمانی که متوجه شدید این نوع حساسیت ها را دارید، حذف آنها از رژیم غذایی خود (و یافتن گزینه های جایگزین برای اینکه احساس نکنید از دست داده اید) بدون شک بهبود قابل توجهی در سلامتی و عاطفی شما ایجاد می کند. ثبات.

3. از ویژگی های خود به بهترین نحو استفاده کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که هیچ چیز ذاتاً “اشتباهی” در بالا بودن بند وجود ندارد. این نوع رفتار و سیم کشی کاملاً زمان و مکان خود را دارد و حتی بسته به موقعیت می تواند مفید باشد.

به عنوان مثال، بند ناف بودن اغلب با حساسیت زیاد همراه است. این ویژگی ها می تواند نشان دهنده سطح هوش و انرژی بالا باشد. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، به نظر می‌رسد بسیاری از جنبه‌های زندگی مدرن مستلزم این است که همه افراد بدون توجه به تمایلات طبیعی خود، یکسان رفتار کنند.

کودکی که انرژی فوق‌العاده‌ای دارد ممکن است به‌عنوان «دانش‌آموز مشکل‌دار» برچسب‌گذاری شود، زیرا نمی‌تواند/نمی‌خواهد تمام روز در کلاس درس بنشیند. وقتی بزرگتر می شوند، ممکن است مشکلات مشابهی برای نشستن پشت میز در دفتری داشته باشند که انتظار می رود ساکن و ساکت باشند. تمام برنامه‌ریزی‌های طبیعی آن‌ها در برابر محدودیت‌هایی که خود را در آن قرار می‌دهند فریاد می‌زنند، و این تنها راهی است که می‌تواند فرار کند: از طریق طغیان‌های عاطفی، اضطراب، عملکرد بیش از حد، و غیره.

برای مقابله با این، تمایلات طبیعی خود را مهار کنید و شغل یا تفریحی را انتخاب کنید که بسیار سخت و سخت باشد. طعم و مزه این به تمایل خود شما بستگی دارد (به عنوان مثال، آیا شما به طور طبیعی پرانرژی و برونگرا هستید، یا به شدت متمرکز و درونگرا هستید – یا هر ترکیبی از آنها).

یک درون‌گرای شدید که هدف‌گرا و کمال‌گرا است، ممکن است در زمینه‌ای که باید در مورد کار خود بسیار دقیق باشد، پیشرفت کند. آنها همچنین ممکن است بتوانند از تمرکز شدید خود برای یادگیری چیزهایی مانند زبان یا سایر موضوعات مورد نیاز استفاده کنند.

در همین حال، فردی که انرژی بدنی زیادی دارد، ممکن است در شغلی که باید مشتاقانه با افراد زیادی تعامل داشته باشد، به خوبی عمل کند. هماهنگی رویداد و روابط عمومی برای آنها عالی است، زیرا می توانند انرژی خود را به سمت دوستانه بودن و همیشه “روشن” بودن هدایت کنند.

به خاطر داشته باشید که هیچ چیز “خوب” یا “بد” نیست، فقط بسته به سناریو متفاوت تفسیر می شود. اگر انرژی طبیعی شما با محیط شما سازگار نیست، پس محیط را تغییر دهید، درست است؟

4. یاد بگیرید که انرژی اطرافیانتان را منعکس کنید.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، این دنیا اغلب از مردم می‌خواهد که در موقعیت‌های خاص رفتار خاصی داشته باشند. به همین دلیل است که اگر در مراسم تشییع جنازه بخندیم یا در یک گالری هنری به رقصیدن بپردازیم، اخم می کنیم. جامعه کلان انتظار رفتارهای خاصی را دارد و کسانی را که در این خط قرار نمی گیرند قضاوت/تنبیه می کند.

وقتی نوبت به پویایی خانه مشترک می‌رسد – چه با اعضای خانواده یا هم خانه‌ها – برخورد با کسانی که همان «ضربه» شما را ندارند، می‌تواند دشوار باشد. این امر مخصوصاً اگر فردی نسبتاً آرام و ساکت هستید و یکی از اعضای خانواده مانند شیطان تاسمانی روی یک خم کن کوکائین می چرخد ​​و می چرخد، صادق است.

وقتی شما فردی هستید که انرژی و احساسات شدیدی دارید خسته‌کننده‌تر می‌شود—تعدیل کردن خروجی‌تان می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد. ممکن است به شما گفته شود که به دلیل انعکاس‌هایی که ایجاد می‌کنید، تحمل صرف حضور شما برای دیگران دشوار است.

می‌دانید چگونه می‌توانید «فقط بگویید» که آیا کسانی که با آنها در فضای زندگی مشترک هستید خوشحال، عصبانی یا ناراحت هستند، به خاطر انرژی که از آنها می‌آید؟ افراد تنومند می توانند نوعی صدای زمزمه های شدید ایجاد کنند که برای هرکسی که در نزدیکی دائمی است غیرقابل تحمل است. این انرژی را نمی توان مسدود کرد و باعث تحریک اضطرابی مشابه گوش دادن به آژیر آمبولانس برای مدت طولانی می شود. ممکن است با تعبیر خود آنقدرها بالا نروید، اما طنین شما ممکن است برای آن آهسته‌پوک‌ها کمی زیاد باشد!

در نتیجه، می توانید یاد بگیرید که انرژی و لحن خود را متناسب با محیط اطراف خود تعدیل کنید.

تصور کنید مثل زمانی که باید با کسی که در اتاق دیگری نشسته است بلندتر صحبت کنید. اگر درست روبروی شما بایستند، از همان میزان صدا برای صحبت با آنها استفاده نمی کنید، درست است؟ همین امر در مورد انرژی ای که از خود بیرون می دهید نیز صدق می کند.

اگر اطرافیان شما دوست دارند اوضاع کمی آرام‌تر و آرام‌تر باشد، از چرخیدن و چرخیدن در اطراف خودداری کنید. آیا شما پر از انرژی هستید که باید خود را خرج کنید؟ سپس یک کار فیزیکی مانند دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید تا مقداری از آن را بسوزانید. سپس، وقتی به خانه برمی‌گردید، بسیار آرام‌تر خواهید بود و با فرکانس مشابه بقیه زمزمه خواهید کرد.

5. محیط اطراف خود را دوباره تنظیم کنید.

این به ایده‌های بالا در مورد یافتن مشاغل، سرگرمی‌ها و سایر علایق که به بهترین وجه با سطح انرژی شما مطابقت دارد، گسترش می‌یابد.

در حالی که بسیار عالی است که بتوانید انرژی خود را به گونه ای تنظیم کنید که با دیگران در اطراف شما سازگار باشد، حتی بهتر است خود را در شرایطی قرار دهید که مجبور نیستید. درست مانند تغییر شغل برای استفاده از سطوح انرژی خود به بهترین شکل ممکن، تغییر محیط زندگی، گروه دوستان و حتی روابط صمیمانه‌تان در صورت لزوم می‌تواند برای شما مفید باشد.

به هر حال، اگر اطرافیان شما دائماً از شما می خواهند که خودتان را تغییر دهید تا با هوس های آنها سازگاری بیشتری داشته باشید، این وضعیت ناراحت کننده ای است. شما نمی توانید واقعاً خودتان در کنار آنها باشید، و این خسته کننده است که مجبور شوید وانمود کنید که چیزی هستید که فقط برای دلپذیرتر بودن برای دیگران نیستید.

اگر دوستان شما کم انرژی هستند و شما اینطور نیستید، با افرادی معاشرت کنید که اشتیاق به زندگی آنها منعکس کننده علاقه شماست. به طور مشابه، اگر در محیط خانه ای هستید که هرج و مرج است و باعث می شود همیشه احساس پرش و اضطراب کنید، حرکت کنید. تو درخت نیستی؛ می توانید بردارید و به جای دیگری بروید.

محیط اطراف خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید.

6. برخی از تکنیک های تنفس و انرژی زمین را امتحان کنید.

من فکر می‌کنم تقریباً همه می‌توانند از مدیتیشن به هر شکلی بهره ببرند. با این حال، نوع مراقبه ای که برای فرد مفید است، به نوع فردی بستگی دارد.

به عنوان مثال، فردی که به طور طبیعی کاملاً مضطرب است می‌تواند تکنیک‌های تنفسی را بیاموزد و از راهبردهای مقابله‌ای مکمل برای کمک به کنترل اضطراب استفاده کند. نفس زندگی است، و تمرینات تنفسی برخی از بهترین‌ها برای بازگشت به خود و کنترل طوفان‌های احساسی هستند.

علاوه بر استفاده از تکنیک‌های تنفس، می‌توانید از مراقبه حواس پنجگانه استفاده کنید تا بیشتر در لحظه حال این انرژی و توجه شما را مجدداً روی آنچه بلافاصله ملموس است متمرکز می کند و می تواند امواج وحشتناک وحشتناکی را که در غیر این صورت ممکن است شما را مجبور به فرار از یک موقعیت یا هیستریک شدن کند، کاهش دهد.

کسانی که سریع عصبانی می شوند یا به راحتی تحریک می شوند نیز می توانند از این نوع تکنیک های تنفس و حضور بهره مند شوند، اما ممکن است با مدیتیشن های فیزیکی نیز به خوبی عمل کنند. تای چی، یوگا، کان میه و چی گونگ چند سبک هستند که می توانند مفید باشند. احساسات “گرم” مانند خشم مانند طوفان در بدن موج می زند، بنابراین انجام کارهای زمینی فیزیکی مانند یک هیت سینک یا صاعقه گیر عمل می کند – به معنای واقعی کلمه آن انرژی را زمین می گیرد تا به بیرون منفجر نشود.

7. قرار گرفتن در معرض و حساسیت زدایی.

این تکنیک برای همه کار نمی‌کند، اما می‌تواند برای افراد خاصی مفید باشد. به عنوان مثال، کسانی که به حرکات ناگهانی و صداهای تیز حساس هستند، می توانند از طریق قرار گرفتن در یک محیط کنترل شده، حساسیت خود را از بین ببرند. این نوع حساسیت‌ها اغلب می‌توانند ناشی از تروما، به ویژه در دوران کودکی باشند، اما محدود به آن نیستند.

کسی که در اثر اقدام نظامی دچار PTSD شده است ممکن است با صداهای بلند ناگهانی “BANG” دچار پرش شود. آنها ممکن است دائماً در خطر باشند و خود را برای واکنش اجتناب‌ناپذیر تپش قلب و جنگ یا گریز که دریافت خواهند کرد، آماده کنند.

یک راه عالی برای کاهش این پاسخ شنیدن این صداها است، اما در محیطی که احساس امنیت می کنند. آنها می توانند با کنترل زمان و مکان شنیدن این صداها و همچنین شدت خود صدا شروع کنند. هنگامی که آنها با این موضوع راحت تر شدند، می توانند به جای آن از شخصی که به آنها اعتماد دارند، صداها را کنترل کنند. با گذشت زمان، از طریق قرار گرفتن در معرض، آنها کمتر و کمتر به این نوع محرک ها حساس می شوند.

به طور مشابه، کسی که به سرعت عصبانی می‌شود یا از برخی محرک‌های عاطفی اشک می‌ریزد، می‌تواند خود را در معرض چیزهایی قرار دهد که می‌دانند آنها را “محرک” می‌کند. با کنترل این محرک ها، آنها می توانند راهبردهای مقابله ای را برای مقابله با موج احساسی که به آنها برخورد می کند بیاموزند. سپس، زمانی که و اگر این محرک‌ها در جهان اتفاق بیفتند، کمتر احتمال دارد منفجر شوند یا از هم جدا شوند.

8. یاد بگیرید که خودگویی منفی را نادیده بگیرید (یا پراکنده کنید).

اغلب تصور شما از آنچه دیگران فکر می‌کنند دور از واقعیت است.

در عوض، این خودگویی منفی در ذهن شماست – احتمالاً تحت تأثیر چیزهای مزخرفی که دیگران در گذشته به شما گفته اند – که باعث می شود خود را به خاطر خوب نبودن (یا زیاده روی) محکوم کنید. این باعث آشفتگی عاطفی زیادی می شود.

اما لازم نیست به آن صداها گوش دهید.

این “ارواح گرسنه” ذهنی اغلب بی‌رحمانه هستند. آنها دستاوردهای ما را مسخره می کنند، از ظاهر ما انتقاد می کنند، به ما می گویند که ما بی ارزش هستیم و غیره. خوشبختانه، درمان این امر ساده است:

با این صداهای منفی درگیر شوید و از آنها در مورد خود بپرسید. از آنجایی که آنها چنین دیدگاه منفی نسبت به شما دارند، از صدایی که بلند می شود بپرسید که در آن روز چه کاری انجام داده است. آیا کار ارزشمندی انجام داده است؟ آیا از کسی محبت و مراقبت دریافت کرده است؟

تنها پاسخی که می‌گیرید سکوت است، و این به خودی خود گویای همه چیز است.

همچنین از توصیه‌هایی که در مقاله‌های دیگر ما به شما می‌دهیم سود خواهید برد: 8 گام بسیار مؤثر برای ساکت کردن منتقد درونی خود

وقتی احساس نمی‌کنید دائماً به پشت خود فشار وارد می‌کنید – حتی از طرف روان خود – نمی‌توانید کمی آرام شوید. شانه‌هایتان از گوش‌هایتان جمع می‌شوند، تنفس‌تان کند می‌شود، و به‌طور قابل‌توجهی کم‌تر فشار خواهید آورد.

بنابراین، یک نفس عمیق بکشید، انرژی خود را به پایین ستون فقرات خود و داخل زمین بکشید، هر گونه منفی که پیش می آید را رها کنید و فقط باشید.

9. درمانگری را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند تا از طریق علل ریشه ای کار کنید.

اگر می‌دانید (یا حتی تصور می‌کنید) که طبیعت سرسخت شما به دلیل مشکلاتی است که در گذشته تجربه کرده‌اید، ممکن است بخواهید با کسی کار کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا آن مشکلات را از سرچشمه درمان کنید. .

به عنوان مثال، اگر کمال‌گرایی بی‌وقفه شما به دلیل انتقاد و ظلمی است که در گذشته تجربه کرده‌اید، یک درمانگر خوب می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکل را حل کنید و اعتماد به نفس خود را به گونه‌ای که برای شما سالم‌تر است بازسازی کنید.

اغلب افراد بسیار قوی احساس می‌کنند که چیزی در خودشان کم است، که آنها را وادار می‌کند بیشتر تلاش کنند و بیشتر نگران باشند. آنها اغلب احساس می کنند که باید توسط همسالان خود تأیید شوند. متأسفانه، این می تواند تأثیر معکوس داشته باشد. مردم ممکن است به این نیاز به اعتبار سنجی واکنش منفی نشان دهند و آن را نیازمند یا بیش از حد برای مقابله با آن بدانند، که باعث می شود فرد قوی به اطمینان بیشتری نیاز داشته باشد. این یک حلقه بازخورد غم انگیز و پیچیده است که به ندرت نتیجه مثبتی دارد.

اما با کار با یک درمانگر، می‌توانید این نیاز به اعتبارسنجی را به روشی سالم و کنترل‌شده برطرف کنید تا بتوانید رفتارهای ناشی از آن را مهار کنید. این می‌تواند به این معنی باشد که در پوست خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید، در کنار دیگران آرامش بیشتری دارید، و زمانی که اتفاقی می‌افتد که احساس ارزشمندی شما را به چالش می‌کشد، کمتر مستعد حملات عاطفی هستید.

هرچقدر شخصیت قوی شما ظاهر شود، یک متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند.

BetterHelp.com است وب‌سایتی که در آن می‌توانید از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید.

در حالی که ممکن است سعی کنید خودتان این مشکل را حل کنید، ممکن است مشکلی بزرگتر از آن باشد که خودیاری بتواند به آن رسیدگی کند. و اگر بر سلامت روانی، روابط، یا به طور کلی زندگی شما تأثیر می گذارد، موضوع مهمی است که باید حل شود.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند از پس مشکلات برآیند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100٪ بهترین راه پیش رو است.

این دوباره پیوند است اگر مایلید در مورد سرویس BetterHelp.com ارائه شده و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما قبلاً با جستجو و خواندن این مقاله اولین قدم را برداشته اید. بدترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید هیچ کاری نیست. بهترین کار این است که با یک درمانگر صحبت کنید. بهترین کار بعدی این است که همه چیزهایی را که در این مقاله آموخته اید توسط خودتان پیاده سازی کنید. انتخاب با شماست.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا