کسب و کار

درک چهار عامل تولید به عنوان یک صاحب کسب و کار

درک چهار عامل تولید به عنوان یک صاحب کسب و کار

هر کسب‌وکاری بر تعامل هماهنگ چهار عامل تولید – کارآفرینی، سرمایه، زمین و نیروی کار متکی است. برای یک کارآفرین، این عوامل فقط یک نظریه اقتصادی انتزاعی از Microeconomics 101 نیستند. 

Factors of production

آنها اهرم هایی هستند که می توانید برای حل چالش ها و استفاده از فرصت ها در هر صنعتی تنظیم کنید.

برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین، به درک عملی از چهار عامل تولید و نحوه بکارگیری این اصول در کسب و کار خود نیاز دارید.

عوامل تولید چیست؟

سرمایه، زمین، نیروی کار و کارآفرینی چهار عامل تولید را تشکیل می‌دهند که یک مفهوم اقتصادی است.

زمین شامل فضای فیزیکی و منابع طبیعی مورد استفاده در تولید است، در حالی که نیروی کار به تلاش انسانی اشاره دارد که کارگران انجام می دهند. سرمایه شامل دارایی های ساخته شده توسط انسان است و کارآفرینی نشان دهنده ابتکار عمل استراتژیک و ریسک پذیری است که در پیشبرد کسب و کار دخیل است.

فهم اینکه چگونه عوامل تولید با هم کار می کنند، بینش را به تصمیمات رهبری کسب و کار می افزاید.

تجزیه و تحلیل مالکیت عوامل تولید

کارآفرینان و اقتصاددانان موافقند که نتایج کسب‌وکار با نحوه مدیریت و کنترل عوامل تولید مرتبط است. یک دیدگاه مهم که باید در نظر گرفت این است که ابزار تولید شما ممکن است متعلق به شما نباشد.

برای مثال، در صنعت رستوران‌داری، زمین فقط فضای فیزیکی نیست که اجاره می‌کنید. به عنوان یک عامل تولید، زمین همچنین شامل مزارعی است که مواد اولیه شما در آنها رشد کرده اند – اما شما مالک یا کنترل آن مزارع نیستید.

کار شامل همه کارکنان شما و مهارت های آنها می شود. و سرمایه شامل تجهیزات آشپزخانه، مبلمان و دستور العمل های سفارشی می شود. شما می توانید مالکیت سرمایه داشته باشید، یا می توان آن را اجاره کرد. اما شما فقط می توانید نیروی کار خود (کارمندان و انرژی آنها) را اجاره کنید.

در نهایت، شما باید مالکیت کارآفرینی خود را داشته باشید، زیرا این مهارت شخصی لازم برای اداره رستوران شما است.

چهار عامل تولید

جزئیات چهار عامل تولید بر نحوه مدیریت آنها تأثیر می گذارد:

زمین

علاوه بر فضای فیزیکی برای انجام تجارت، زمین همچنین شامل منابع طبیعی اطراف منابع و مواد خام شما است.

اغلب نادیده گرفته می شوند، این منابع گاهی اوقات می توانند بر پایداری و سودآوری کسب و کار شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اگر مواد اولیه محصول شما افزایش قیمت داشته باشد – شما باید بین پذیرش سود کمتر، انتقال آن هزینه به مصرف کنندگان، تغییر نحوه ساخت محصول یا تصمیم به جایگزینی محصول با چیز جدیدی تصمیم بگیرید (کارآفرینی). .

کار

نیروی کار تعداد سران شرکت شما است که سرمایه انسانی شماست. این نشان دهنده مهارت ها، دانش و توانایی های جمعی کارکنان شما است.

در یک تجارت مبتنی بر خدمات، نیروی کار بسیار مهم است. مهارت ها، دانش و درایت کارکنان شما (منابع کار) مستقیماً بر نحوه برآورده کردن نیازهای مشتریان تأثیر می گذارد. کار فقط این نیست که افراد کار کنند. این در مورد داشتن بهترین افراد در بهترین موقعیت ها است.

علاوه بر این، نیروی کار شامل شیوه های مدیریت و فرهنگ عمومی سازمان شما می شود. فرض کنید رهبری پایدار استثنایی دارید و نرخ گردش مالی پایینی دارید — این می تواند به این معنی باشد که شما دارای تجربه بیشتری هستید نیروی کار کارآمد برای رشد کسب و کار خود

برعکس، رهبری ضعیف می‌تواند منجر به ناکارآمدی نیروی کار شود و ارائه خدمات عالی را دشوارتر کند.

سرمایه

در امور مالی، سرمایه معمولاً به سرمایه مالی اشاره دارد. اما وقتی در مورد عوامل تولید صحبت می کنیم، سرمایه به معنای دارایی های فیزیکی است که کسب و کار شما برای تولید کالاها و خدمات استفاده می کند.

معمولاً، این به معنای ابزار، زیرساخت، ساختمان‌ها و فناوری است که شما به آنها تکیه می‌کنید.

سرمایه به شما این امکان را می‌دهد که از زمین و کارتان بیشتر برداشت کنید. به همین دلیل است که وقتی قصد افزایش درآمد را دارید، سرمایه یکی از اولین مواردی است که باید به آن توجه کنید. با سرمایه گذاری در ابزارهای کارآمدتر، می توانید تولید بیشتری را از همان تعداد افراد یا زمان فشرده کنید.

کارآفرینی

کارآفرینی عامل ناملموس شما است. این تصمیم گیری، مدیریت ریسک و جاه طلبی است که در تبدیل نیروی کار، زمین و سرمایه به یک تجارت کاربردی تبدیل شود.

این عامل در صنایع استارت‌آپ بسیار رقابتی مانند نرم‌افزار مشهود است، جایی که نوآوری، سازگاری و آزمایش تفاوت بین رکود و رشد است.

عوامل نمونه های تولید

عوامل تولید در صنایع ثابت می مانند، اما کاربردهای خاص به طور گسترده ای متفاوت است. به عنوان مثال، یک تجارت تولید دوچرخه را انتخاب کنید. در این زمینه، نمونه هایی از عوامل تولید عبارتند از:

زمین

زمین شامل محوطه کارخانه و محل برداشت مواد خام مانند لاستیک است.

کار

کار شامل کارگران خط مونتاژ که دوچرخه‌ها را مونتاژ می‌کنند، طراحانی که نمونه‌های اولیه را ایجاد کرده‌اند، و مدیرانی که فروش و توزیع را مدیریت می‌کنند، می‌شود. هر کارمند دارای مهارت ها و دانش جمعی متفاوتی در فرآیند تولید است.

سرمایه

سرمایه، از جمله کالاهای سرمایه ای، شامل ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده برای برش و شکل دادن به قطعات دوچرخه، نرم افزار رایانه ای است که به طراحی و مدیریت کمک می کند، و وسایل نقلیه تحویلی که کالاهای نهایی را به خرده فروشان می آورند.

کارآفرینی

کارآفرینی چشم انداز پشت برند است. این تصمیم گیری در پشت صحنه است که در هر تصمیم سطح بالا از جمله مواد محصول، طراحی و بازاریابی انجام می شود.

یک مثال دیگر از کارآفرینی می تواند به معنای دانستن زمان سرمایه گذاری مجدد در ماشین آلات جدیدتر یا معرفی خطوط محصول جدید برای ادامه نوآوری باشد.

چرا چهار عامل تولید مهم هستند؟

فکر کردن درباره کسب‌وکارتان از نظر عوامل تولید می‌تواند به شما کمک کند هنگام تصمیم‌گیری‌های تجاری، عملکردها را متفاوت ببینید.

برایان کلایتون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران GreenPal، یک بازار خدمات مراقبت از چمن، بر اهمیت نگاه کردن به کسب و کار شما از دریچه چهار عامل تاکید می کند، زیرا آنها “بلوک های سازنده شرکت شما هستند که نوآوری را پیش می برند.” و افزایش کارایی.”

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل نحوه استفاده کسب و کار شما از سرمایه ممکن است شما را در مورد ناکارآمدی هایی مانند استفاده از نرم افزارهای قدیمی هشدار دهد. و همانطور که به منابع نیروی کار فکر می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که استخدام کارکنان ماهرتر و ارائه بسته های مزایای قوی تری را برای جذب کارمندان مورد نظر خود در اولویت قرار دهید.

یا، تمرکز اولیه برند لباس تجارت الکترونیک ممکن است روی سرمایه باشد، مانند نصب رابطه با مشتری نرم افزار مدیریت برای فعال کردن تیم پشتیبانی.

با این حال، نگاه کردن از دریچه زمین، نیروی کار و کارآفرینی می تواند فرصت های جدیدی را نشان دهد. برای مثال عامل زمین را در نظر بگیرید. مذاکره مجدد در مورد هزینه‌ها با یک تامین‌کننده نساجی می‌تواند حاشیه سود را افزایش دهد و به شرکت اجازه دهد آسان‌تر مقیاس‌بندی کند.

مهمترین عامل تولید چیست؟

در یک تیم ورزشی حرفه‌ای، هر بازیکن و موقعیت نقش اساسی را ایفا می‌کند – با این حال همیشه به یک اندازه مهم نیستند. بسته به سناریو یا برنامه بازی، برخی از موقعیت ها هدف بزرگتری را دنبال می کنند. عوامل تولید یکسان هستند و برای مدل‌های تجاری مختلف در زمان‌های مختلف بسیار مهم هستند.

برای یک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) شرکت، سرمایه و نیروی کار نقش اساسی دارند. این شرکت برای موفقیت خود به سرورهای قدرتمند (سرمایه) و برنامه نویسان ماهر (کار) وابسته است.

از سوی دیگر، مزرعه آووکادو بیشتر به زمین وابسته است – کیفیت خاک، آب و هوا و گیاهان همگی مستقیماً بر تولید تأثیر می‌گذارند. مزرعه همچنین به سرمایه برای ابزار و نیروی کار برای کاشت و برداشت متکی است. اما یک مزرعه آووکادو نیازی به به روز رسانی محصول یا ایجاد محصولات جدید ندارد، به این معنی که کارآفرینی به عنوان یک عامل اهمیت کمتری دارد.

شناخت مهم‌ترین عوامل برای مدل کسب‌وکار شما، تصمیمات استراتژیک را تعیین می‌کند و باعث رشد می‌شود.

چگونگی اتصال چهار عامل تولید به یکدیگر

هر یک از چهار عامل تولید نقش کلیدی در تقویت موفقیت کسب و کار دارند. زمین نشان دهنده ورودی ها، منابع و املاک مورد استفاده در شرکت است. نیروی کار مهارت های جمعی نیروی کار است. و سرمایه دارایی های ساخت بشر است که برای تسهیل کار مورد نیاز است. کارآفرینی آن را از طریق آزمایش و تصمیم گیری به هم پیوند می دهد.

درک عوامل تولید به صورت جداگانه می تواند نکاتی را ارائه دهد، اما این به هم پیوستگی است که کسب و کار شما را گرد هم می آورد. هر عاملی می تواند عوامل دیگر را تقویت یا کاهش دهد. و به طور مشابه در هر سیستم اقتصادی کار می کند.

یک شرکت پوشاک تجارت الکترونیک را مثال بزنید. عامل زمین شامل شریک زنجیره تامین شما است که پارچه‌های باکیفیتی ارائه می‌کند. این به طور مستقیم بر کار شما تأثیر می گذارد زیرا مواد با کیفیت زمان صرف شده برای خیاطی را کاهش می دهد زیرا پارگی، گره خوردن و سایر مشکلات توقف کار را کاهش می دهد.

با این حال، بدون عوامل سرمایه نرم افزار طراحی یا ماشین آلات خیاطی، نمی توانید ثمره زمین و کار خود را با هم جمع کنید. سرمایه گذاری در دارایی های سرمایه ای مکمل نیروی کار و نیروی کار مستحکم مکمل زمین است.

در قلب چهار عامل تولید، کارآفرینی قرار دارد. یک بنیانگذار باتجربه می تواند تشخیص دهد که چگونه این عوامل در هم تنیده شده اند و برای هدایت شرکت به سمت موفقیت تصمیم گیری می کند.

شاید یک تامین کننده پارچه جدید و پایدارتر در بازار وجود داشته باشد. یک کارآفرین زیرک می‌تواند ارزش تغییر تامین‌کنندگان را به نفع پایداری و پتانسیل بازاریابی تشخیص دهد – تغییری مانند این می‌تواند شهرت برند شما را افزایش دهد. و فروش را افزایش دهید.

علاوه بر این، با راه‌اندازی روزانه شرکت‌های نرم‌افزار جدید، ممکن است برنامه مدیریت موجودی جدیدی وجود داشته باشد که کارایی را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های سرقت را کاهش می‌دهد. یک کارآفرین آینده‌نگر همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از زمین، نیروی کار و سرمایه برای بهبود تجارت است.

درک اینکه چگونه اصول کسب و کار به چهار عامل تولید برمی‌گردد می‌تواند به شما کمک کند تا مسائل خاصی را در یک شرکت مشخص کنید و به شما امکان نوآوری و رشد را می‌دهد.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا