سلامت

درد نوروپاتیک و مدیریت دارو

درد نوروپاتیک و مدیریت دارو

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

درد نوروپاتیک و مدیریت دارو

درد نوروپاتیک یک وضعیت بسیار دردناک است که از دلایل مختلفی ناشی می شود. هنگامی که بیماران این درد را احساس می کنند، بسیاری از پزشکان دارو را به عنوان اولین خط درمان امتحان می کنند. با این حال، روش‌های درمانی دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به هدف خود یعنی بدون درد برسید. در اینجا در Interventional Pain Associates، ما می‌توانیم در مورد درد نوروپاتیک و مدیریت دارو به شما کمک کنیم.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

درد نوروپاتیک چیست؟

درد نوروپاتیک یا درد عصبی زمانی است که آسیب یا آسیب به اعصابی که سیگنال‌ها را به مغز شما ارسال می‌کنند، رخ داده است. Brain & Spine Foundation توضیح می‌دهد که این درد اغلب به عنوان یک احساس سوزش توصیف می‌شود و نواحی آسیب‌دیده به لمس حساس هستند. سایر علائم درد نوروپاتیک می تواند این موارد باشد:

  • درد طاقت‌فرسا
  • دردی که شبیه سوزن و سوزن است
  • مشکل در تشخیص دما
  • بی حسی

علل درد نوروپاتی

هیچ دلیل واضحی برای درد نوروپاتیک وجود ندارد. درد زمانی اتفاق می افتد که آسیب یا اختلال در سیستم عصبی وجود داشته باشد. طبق کلینیک کلیولند، 30 درصد از دردهای عصبی ناشی از دیابت است. با این حال، دلایل دیگری می تواند وجود داشته باشد، مانند:

  • الکلیسم
  • قطع عضو (که منجر به درد فانتوم می شود)
  • داروهای شیمی درمانی
  • پرتودرمانی
  • سندرم درد ناحیه ای پیچیده
  • مشکلات عصب صورت
  • اچ آی وی یا ایدز
  • زونا
  • فشرده شدن یا التهاب عصب نخاعی
  • تروما یا جراحی هایی که منجر به آسیب عصبی می شود
  • فشرده شدن عصب
  • تومورها
  • اختلالات سیستم عصبی مرکزی (سکته مغزی، پارکینسون، ام اس و غیره)

درمان درد نوروپاتیک

کلینیک کلیولند بیشتر توضیح می‌دهد که هدف از درمان درد نوروپاتیک، درمان بیماری زمینه‌ای، ارائه تسکین درد، حفظ عملکرد و بهبود کیفیت زندگی بیمار است. با این حال، برای بسیاری از متخصصان پزشکی، دارو اولین خط دفاعی در برابر درد نوروپاتیک است. با این حال، این همیشه بهترین مسیر نیست. به طور خلاصه، سه نوع دارویی وجود دارد که معمولاً برای درد عصبی تجویز می شود:

1. داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCA). داروهای ضد افسردگی جدیدتر مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) (مانند پروزاک) به اندازه داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای برای این بیماری مؤثر نیستند.

2. ضد تشنج‌ها (داروهای اعصاب نیز نامیده می‌شوند). یک داروی جدیدتر، گاباپنتین (Neurontin)، نیز موثر در نظر گرفته می شود و به طور کلی توسط اکثر بیماران به خوبی تحمل می شود.

3. بی حس کننده های موضعی، مانند استفاده IV از لیدوکائین، توکائینید، یا مکزیلتین اغلب می توانند تسکین دهند.

اما برای اکثر بیماران، دارو راه حل بلندمدتی برای تسکین درد نیست. برای توضیح، چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند به بیماران در درمان درد کمک کند که نیازی به مصرف دارو برای بقیه عمر شما ندارد. به عنوان مثال، بسیاری از گزینه‌های درمانی جایگزین می‌توانند به کاهش مقدار دارویی که مصرف می‌کنید، کمک کنند، اگر اصلاً مجبور به ادامه مصرف آن هستید.

مدیریت دارو چیست؟

مدیریت دارو راهی است برای اطمینان از اینکه از همه داروهای خود به روشی ایمن و مؤثر استفاده می کنید. به عنوان مثال، تضمین می کند که بیش از حد یا دو دارویی که ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند، مصرف نمی کنید. به همین دلیل، مدیریت دارو مهم است.

وقتی برای قرار ملاقات مدیریت دارو مراجعه می کنید، ابتدا وضعیت فعلی شما را بررسی و ارزیابی می کنیم و به دنبال منبع درد شما می گردیم. پس از تکمیل، ما داروهایی را که در حال حاضر برای درمان درد خود مصرف می کنید، بررسی خواهیم کرد. ما به جای تکیه بر استفاده از داروهای تجویزی، انواع مختلفی از درمان ها را ارائه می دهیم که می توانند به کاهش نیاز شما به دارو در آینده کمک کنند. به عنوان مثال، ما پیشنهاد می کنیم:

  1. تزریقات اپیدورال
  2. بلوک های انتخابی ریشه عصبی
  3. تزریق‌های فاست و بلوک‌های شاخه داخلی (سرویکس، قفسه سینه و کمر)
  4. عصب کشی با فرکانس رادیویی
  5. بلوک های سمپاتیک
  6. بلوک های عصبی محیطی
  7. تحریک نخاع
  8. تزریقات مفصلی با هدایت اولتراسوند
  9. تزریق بوتاکس برای میگرن
  10. تزریق نقطه ماشه
  11. تزریق سلولهای بنیادی
  12. تزریق A2M

با اینها، هدف ما بهبود کیفیت زندگی شماست. مدیریت درد مداخله ای بر روی روش های خاص برای درمان و مدیریت درد تمرکز دارد.

یک قرار ملاقات با همکاران درد مداخله ای بگیرید

آیا در حال حاضر از درد عصبی رنج می برید؟ اگر چنین است، با دکتر سلیمی و تیم ما در Interventional Pain Associates تماس بگیرید. دکتر سلیمی با رویکردی که بر سلامت جسمی، اجتماعی و روانشناختی شما متمرکز است، به صورت انفرادی با شما همکاری می کند تا به شما در مدیریت درد عصبی کمک کند. برای رزرو کلیک کنید هم اکنون قرار ملاقات.

ما کمردرد، گردن درد، زانو درد، میگرن، سردرد و موارد دیگر را درمان می‌کنیم. برای رزرو قرار ملاقات امروز خود در آستین، تگزاس با ما تماس بگیرید.

حتما بخوانید : تغذیه IV درمانی چیست؟

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا