داستان واقعی

کتاب خلاصه سرمایه گذار پابرهنه

کتاب خلاصه سرمایه گذار پابرهنه

12 دقیقه خواندن ⌚ 

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

خلاصه سریع: “سرمایه گذار پابرهنه” نوشته اسکات پیپ یک کتابچه راهنمای نه مرحله ای سه قسمتی برای آزادی مالی و هر چیزی است که با آن همراه است: امنیت، استقلال، شادی. این کتاب با نام «تنها راهنمای پولی که تا به حال به آن نیاز دارید» از زبان ساده و قوانین و تکنیک‌های ساده‌تر «این کار را انجام دهید» برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کند. و آن را – برای میلیون ها نفر.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین
The Barefoot Investor Summary

چه کسی باید “سرمایه گذار پابرهنه” را بخواند؟ و چرا؟

“پول ممکن است شما را خوشحال نکند، اما تحقیقات نشان می دهد که کنترل نکردن امور مالی شما را بسیار ناراضی می کند.”

اینطور می‌گوید اسکات پیپ، اما برای یادآوری این بدیهیات بسیار دقیق به او یا مطالعات علمی نیاز نداریم.

نوشته های مشابه

اما، ما به حداقل یکی از آنها نیاز داریم تا بتوانیم دست بالا را بدست آوریم و کنترل امور مالی خود را در دست بگیریم.

سرمایه گذار پابرهنه یک راه عالی برای انجام این کار است. برای هر کسی که برای داشتن یک زندگی راحت مالی تلاش می کند، توصیه می شود.

خلاصه سرمایه گذار پابرهنه

اسکات پیپ در “پیش درآمد” به سرمایه گذار پابرهنه می نویسد: “بدون اطلاع یا تایید من، وزارت محیط زیست و صنایع اولیه در اولین نور جمع شده و شروع به تخریب بازمانده من کرده است. گوسفند ظاهراً وقتی مزرعه شما بخشی از یک منطقه فاجعه است، می توانند این کار را انجام دهند.”

او پس از مشاهده ویرانی به همراه همسرش لیز می‌افزاید: «دو دودکش و یک توده آوار، مجموع اموال یک عمر بود». “لباس عروسی او. فنجان چای. آخرین عکس های باقی مانده از پدر مرحومش که 10 سال قبل درگذشته بود. چاقوهای کره. تمام لباس های پسر بچه ام همه اسباب بازی هایش همه چیز از بین رفته بود.”

و وقتی همه چیز در حال خراب شدن بود، سه کلمه به ذهن پاپ رسید: “من این را دارم.” این زمانی بود که ایده این کتاب متولد شد.

همچنین این لحظه ای است که ایده دیگری به ذهن پاپ رسید: کاشتن درخت سیب.

زیرا همه چیز از آنجا شروع می شود.

و این یک فرآیند پس از آن است.

اسکات می نویسد: «به هر حال، شما یک درخت سیب را در روز شنبه نمی کارید و سپس یکشنبه برمی گردید و دستان خود را روی باسن خود می ایستید و اخم می کنید: «سیب های عجیب من کجا هستند؟» /p>

کاری که در عوض انجام می دهید بسیار ساده است: فقط درخت را بکارید و منتظر بمانید. 30 سال بعد، نهال شما به یک درخت بزرگ و زیبا با شاخه‌های ضخیم و قوی تبدیل می‌شود که طناب را به عنوان تاب برای نوه‌هایتان به آن وصل می‌کنید. و سیب ها تمام خانواده شما را تغذیه می کنند.”

چرا؟

زیرا طبیعت اینگونه عمل می کند: گیاه → رشد → برداشت.

خب، پول نیز اینگونه عمل می کند. و سرمایه گذار پابرهنه اینجاست تا شما را در کل فرآیند راهنمایی کند.

پاداش: خود نویسنده آن را در وب‌سایت خود خلاصه کرده است.

اما – به شغل ما.

بخش 1: گیاه

“زمان آن است که دستان خود را کثیف کنید” – اینگونه است که Pape سفر خود را به سمت ثروت معرفی می کند. و سپس او در سه مرحله نشان می دهد که چگونه می توانید بذرهای ثروت آینده خود را بکارید.

مرحله 1: برنامه ریزی ماهانه شب های ملاقات

بیشتر مردم آنچه را که می توانند در یک سال به دست آورند از نظر مالی دست کم می گیرند، اما آنچه را که در نیم دوجین سال می توانند به دست آورند دست کم می گیرند.

برای اینکه شما یکی از آنها نباشید، یک مکان خوب برای شروع، خوب، با یک قرار است.

ممکن است شریک زندگی شما، دوست شما، دوست خاص شما یا حتی خودتان باشد – اما شب قرار ملاقات ماهانه پابرهنه یک امتیاز است.

به سه دلیل:

#1. شما را شادترمی کند.
درست است، ممکن است چنین ایده احمقانه ای به نظر برسد، اما اسکات پیپ به شما قول می دهد که با گذشت زمان، آنقدر آنها را دوست خواهید داشت که مشتاقانه منتظر آنها خواهید بود.

#2. زیرا شما دو نفر در مقابل دنیا هستید.
اگر می خواهید یک برنامه مالی خوب برای خانواده داشته باشید، پس به شریک زندگی خود نیاز دارید. شما باید با هم کار کنید و شب های ملاقات پابرهنه این امکان را فراهم می کند. اگر مجرد هستید – نگران نباشید: پس مجبور نیستید بازی های فکری شریک زندگی را انجام دهید: فقط باید مراقب خود باشید.

#3. زیرا چیزی به نام «سریع پولدار شوید» وجود ندارد.
درست است، افراد و کتاب‌های زیادی برعکس این موضوع را می‌گویند، اما، حتی درست‌تر، فقط یک فرد ساده لوح این کار را می‌کند. هرگز این را باور کنید این یک فرآیند است و شما باید آن را مدیریت کنید.

از این شب‌های ملاقات پابرهنه برای بررسی مواردی مانند کارمزدهای بانکی و سرمایه‌های فوق‌العاده استفاده کنید: اگر کارمزد صفر نمی‌پردازید و سوپرفاند ندارید، کار اشتباهی انجام می‌دهید.

اما بیایید از خودمان جلوتر نرویم.

مرحله 2: سطل های خود را تنظیم کنید

ما قبلاً در خلاصه میلیونر خودکاربه شما گفته ایم ، که خود انضباط و اراده کارساز نیست. آنچه کار می کند اتوماسیون است.

خب، این مرحله شما را با “استراتژی Serviette” Pape آشنا می‌کند، راه‌حل ساده و سه سطلی او که در آن پول خود را روی خلبان خودکار قرار می‌دهید، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد آن نخواهید بود.

>

چگونه کار می کند؟

فقط درآمد خود را هر ماه در سه سطل تخصیص دهید:

Blow Bucket، “برای هزینه های روزانه، ولخرجی های گاه به گاه و مقداری پول نقد اضافی برای مبارزه با آتش سوزی های مالی؛”
Mojo Bucket، “برای ارائه مقداری “پول ایمنی” (حساب پس انداز آنلاین با موسسه دیگر؛ در اولین شب قرار ملاقات پابرهنه خود، 2000 دلار در اینجا رزرو کنید). و
سطل رشد، “برای ایجاد ثروت بلندمدت و امنیت کامل” (9.5٪ از دستمزد شما در یک ابرصندوق با کارمزد فوق العاده کم رزرو شده است).

تخصیص بیشتر با استفاده از این استراتژی ساده برای توزیع پول در Blow Bucket:

سطل Splurge (10%)
سطل لبخند (10%)
سطل کپسول آتش نشانی (20%)

در مورد بقیه 60٪؟

خب، آنها (به طور قابل درک) برای هزینه های روزانه رزرو شده اند و معیار پابرهنه را تعریف می کنند، پول لازم برای اجرای “You, Inc.”:

• مسکن (اجاره یا وام مسکن*): 30 درصد
• خدمات شهری (برق، گاز، آب، پهنای باند، تلفن): 5 تا 10 درصد
• حمل و نقل: 5 تا 10 درصد
• بیمه: 5 درصد
• غذا: 5 تا 10 درصد.

مرحله 3: بدهی های خود را دومینو کنید

حالا، نیازی نیست که پاپ به شما بگوید که ما در امپراتوری بدهی زندگی می کنیم: نیمی از چیزهایی که مالک آن هستیم، در واقع مالک آن نیستیم و ممکن است هر لحظه را از دست بدهیم.

شما در زندگی خود به آن استرس نیاز ندارید، پس وقت آن رسیده که آن را کنار بگذارید.

وقت آن است که بدهی های خود را دومینو کنید!

و برای انجام این کار، فقط پنج دومینو وجود دارد که باید درست راه اندازی کنید:

Domino 1: Calculate

البته این اولین کاری است که باید هنگام رسیدگی به بدهی های خود انجام دهید: آن را به طور کامل محاسبه کنید.

چه در مورد جریمه پارکینگ یا کارت‌های اعتباری، وام خودرو یا پول بدهکار به دوستان صحبت می‌کنیم – همه را یادداشت کنید.

شما به چیزی جز یک جدول چهار ستونی نیاز ندارید: نام بدهی، مبلغ کل، نرخ بهره، حداقل ماهانه.

پيپ خاطرنشان مي‌كند: «چيزهاي بسيار قدرتمندي در مورد بيرون كردن چيزها از ذهن و روي كاغذ وجود دارد. و او اولین کسی نیست که این را می گوید.

Domino 2: Negotiate

یک بانک برای به دست آوردن یک مشتری جدید بیشتر از نگه داشتن مشتری فعلی هزینه می کند. به عبارت دیگر، بانک‌ها هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا نگذارند شما را ترک کنند.

از این برای مذاکره مجدد در مورد نرخ کارت اعتباری خود استفاده کنید و تهدید کنید در صورت برآورده نشدن خواسته های شما بانک را ترک خواهید کرد. البته، بسیار مهم است که شما تروریست به نظر نرسید. هیچ کس این نوع مشتری را دوست ندارد.

Domino 3: Eliminate

پيپ مي‌نويسد: «وقت آن است که جراحي پلاستيکي انجام دهيم. تمام کارت های اعتباری خود را قطع کنید. یک عکس بگیرید و آن را در صفحه فیس بوک سرمایه گذار پابرهنه پست کنید. برای انبوهی از «لایک‌ها» آماده شوید.» دانستن اینکه کسی پشت شماست کمک می‌کند.

Domino 4: Detonate

اکنون زمان آن است که بدهی های خود را منفجر کنید. برای انجام این کار، فهرستی را که در مرحله 1 ایجاد کرده‌اید، از کوچک‌ترین به بزرگ‌ترین مرتبه تغییر دهید.

و از کپسول آتش نشانی خود استفاده کنید – به یاد داشته باشید: 20٪ از دستمزد خود را به خانه می برید و شما Blow Bucket – برای “کاهش” کوچکترین بدهی خود.

سپس شلنگ را به بدهی بعدی بچرخانید، و بعد، تا زمانی که همه آنها خارج شوند.

دومینو 5: جشن بگیرید!

یک بار دیگر، ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اینطور نیست – پس از هر بدهی پرداخت شده، یک مراسم کوچک (یا بزرگ، بسته به بدهی) سوزاندن صورت حساب ترتیب دهید.

پيپ مي‌نويسد: «جشن واقعاً خيلي مهم است. “شما باید برای داشتن یک برد کوچک به خود ضربه بزنید. اینگونه است که شما شتاب ایجاد می کنید. شما مغز خود را برای برنده شدن آموزش می دهید.”

بخش 2: رشد

اکنون که درخت ثروت خود را کاشته اید و بدهی های خود را دومینو کرده اید، وقت آن است که ثروت خود را افزایش دهید. در سه مرحله ساده با نحوه کسب درآمد بیشتر و پس انداز بیشتر آشنا شوید:

مرحله 4: خانه خود را بخرید

اول از همه، باید بدانید که پول اجاره، پول مرده نیست – خوب، “حداقل نه در کوتاه مدت در حالی که زندگی و امور مالی خود را مرتب می کنید.”

به عبارت دیگر، اگر می خواهید فردی ثروتمند شوید، خرید خانه و اجاره نکردن بسیار مهم است. با این حال، مهم تر از این است که در هیچ کاری عجله نکنید.

پیپ هشدار می‌دهد که اکثر مردم این پنج اشتباه را هنگام خرید خانه مرتکب می‌شوند:

#1. آنها منتظر یک تصادف هستند
#2. هی خانه ای بخر که توانایی خرید آنها را ندارند
#3. آنها ابتدا یک ملک سرمایه گذاری می خرند
#4. آنها اجاره می دهند اما فراموش می کنند که پس انداز کنند
#5. آنها گزینه های دیگر را در نظر نمی گیرند

اگر تاکنون هیچ یک از این پنج اشتباه را مرتکب نشده‌اید، پس در مسیر خوبی قرار گرفته‌اید: فقط باید یاد بگیرید که چگونه برای سپرده خانگی به درستی پس‌انداز کنید.

طبق گفته Pape، برای انجام این کار به 20٪ از حقوق خود نیاز دارید.

درست است – شما آن را حدس زده اید: سطل آتش نشانی.

تاکنون به شما کمک کرده است که بدهی های خود را دومینو کنید، اما اکنون که هیچ بدهی ندارید، خرید خانه برای شما حتی بهتر خواهد بود.

حتی می‌توانید زیاده روی کنید: یاد بگیرید که چگونه با یک حقوق زندگی کنید (این امکان وجود دارد و کوتاه مدت است) و کل حقوق شریک زندگی خود را برای دو سال برای خانه خود ذخیره کنید.

فقط کافی است که در نهایت یک خانه داشته باشید.

مرحله 5: سوپر خود را به 15 درصد افزایش دهید

در مرحله 2 به شما گفتیم که 9.5٪ از چک حقوق شما به صندوق رشد می رود. معمولا – و در بسیاری از کشورها – این توسط کارفرمای شما پرداخت می شود. در بیشتر نقاط جهان، شخص حقوق بازنشستگی خود را از این طریق دریافت می کند.

اکنون، یک ترفند برای به دست آوردن یک معامله بهتر وجود دارد: پس از پایان خرید خانه، این میزان را تا 15% افزایش دهید (یعنی خودتان 5.5% اضافه کنید)!

اگر قبلاً خلاصه میلیونر خودکاررا خوانده‌اید >، شما قبلاً این بخش را می‌شناسید – اینجاست که Pape آن را از آن قرض گرفته است.

اما دوباره اینجاست:

اگر 30 سال دارید و حدود 72000 دلار در سال درآمد دارید، 5.5٪ از حقوق سالانه شما کمی بیشتر از 330 دلار در ماه یا فقط 10 دلار در روز است.

پس انداز کردن 10 دلار در روز 37 سال بعد وقتی در سن 67 سالگی بازنشسته می شوید چه معنایی برای شما دارد؟

خب، با فرض محافظه کارانه فقط 8 درصد رشد و 2 درصد تورم، برای بیش از نیم میلیون دلار ثروتمندتر خواهید شد!

مبلغ ذخیره شده توسط کارفرمای خود را به آن اضافه کنید و بله، یک دو میلیونر (2,063,179 دلار به طور دقیق تر) بازنشسته خواهید شد!

مرحله 6: موجو خود را به سه ماه افزایش دهید

اگر پنج قدم اول اسکات پیپ را با دقت دنبال کنید، تا مرحله 6، اساساً می‌توانید همه چیز را در اطراف خود فراموش کنید و زندگی خود را به بهترین شکل آغاز کنید!

اما یک چیز دیگر نیز وجود دارد که باید قبل از شروع احساس خوشبختی انجام دهید: مقدار موجود در سطل موجو خود را سه برابر کنید.

این به چه معناست؟

این به این معنی نیست که فقط 6000 دلار را کنار بگذارید. این به این معنی است که – همیشه – سه سطل دمنده در سطل موجو خود داشته باشید. بنابراین، اگر ماهیانه 5000 دلار درآمد دارید، پس از دومینو کردن بدهی های خود، خرید خانه و افزایش سوپر خود به 15%، 15000 دلار در سطل موجو خود قرار دهید.

چرا؟

زیرا امنیت همین است؛ آزادی یعنی همین و طبق بسیاری از مطالعات: شادی یعنی همین.

بخش 3: برداشت

“از هر کشاورز بپرسید که زمان مورد علاقه آنها در سال چیست، و آنها به شما خواهند گفت “درو!” اما Pape می خواهد به شما نشان دهد چگونه حتی بیشتر برداشت کنید.

مرحله 7: بانکدار را کنار بگذارید

«اگر وام خانه شما نزد یک بانک بزرگ است، به احتمال زیاد شما در حال خراب شدن هستید. به طور کلی، بانک‌ها بهترین معاملات را در مورد وام‌های مسکن انجام نمی‌دهند، زیرا … نیازی به این کار ندارند.»

اما باور کنید یا نه، می توانید تقریباً 7 سال از وام مسکن خود را پاک کنید و با رعایت این سه قانون ساده بیش از 77641 دلار پس انداز کنید:

#1. زنگ ها و سوت ها را متوجه نشوید
اجازه دهید اسکات پیپ چیزی را به شما یادآوری کند: «وام مسکن یک پیشنهاد بسیار ساده است: برای خرید یک وام از بانک پول قرض می کنید. خانه و سپس آن را با بهره در طی 25 تا 30 سال بازپرداخت کنید. هر چیز دیگری – تعطیلات بازپرداخت، تثبیت بخشی از وام شما و غیره – جایی است که بانک سود خود را ایجاد می کند.

#2. نرخ خود را اصلاح نکنید
می دانید چرا بانک ها معاملات با نرخ ثابت ارائه می دهند؟ زیرا هزینه های خروج ممنوع است و می خواهند شما را از تغییر به یک معامله بهتر باز دارند. وام های با نرخ ثابت این قدرت را به آنها می دهد.

#3. ارزان‌ترین نرخ ممکن را دریافت کنید
همانطور که در بالا گفتیم، یافتن مشتری جدید برای بانک‌ها گران‌تر است. به طور دقیق شش برابر گران تر؛ از این دانش برای دریافت نرخ ارزان‌تر استفاده کنید.

این چگونه کار می کند؟

ساده: بانک خود را تهدید کنید که اگر بانک شما نرخ خود را کاهش ندهد، بازپرداخت مالی خواهید کرد. در خواسته های خود محکم بمانید و احتمالاً 22 هزار دلار در وام خود بر اساس وام مسکن 400 هزار دلاری در مدت 18 سال با 4 درصد پس انداز خواهید کرد.

اگر بانک شما با مطالبات شما موافقت نکند، چه؟

خب، دوباره به آنها زنگ بزنید.

و اگر موافق نبودند، – تغییر دهید.

و یک بار دیگر روند را شروع کنید.

مرحله 8: شماره بازنشستگی خود را مشخص کنید

برخی می گویند که برای بازنشستگی و تا زمانی که با شرکای خود زندگی می کنید، به 1 میلیون دلار پس انداز نیاز دارید. دیگران «هر کدام 1 میلیون دلار»، یعنی 2 میلیون دلار به طور کامل اضافه می‌کنند.

اسکات پیپ چه می گوید؟

اگرچه پول بیشتر، بهتر است: 170 هزار دلار فوق العاده برای مجردها یا 250 هزار دلار برای زوج ها تا زمان بازنشستگی کافی است.

اگر بدهی‌ها و خانه‌تان را پرداخت کرده باشید و مستمری دریافت کنید، از سن ۶۷ سالگی به بعد سالانه بیش از ۶۰۰۰۰ دلار دریافت خواهید کرد.

شما به موارد بیشتری نیاز ندارید.

مرحله 9: میراثی به جا بگذارید

دوست دارید چگونه به یاد بیاورید؟

به عنوان فردی که مرسدس کلاس C را می‌راند یا کسی که مقداری از پول خود را به خیریه یا سازمان‌های علمی داد و به بهتر شدن زندگی اطرافیانتان کمک کرد؟

این حتی یک سوال هم نیست، اینطور است؟

بالاخره، هیچ کس برای رانندگی مرسدس به یاد نمی آید.

اگر توانستید ثروت بسازید، مقداری از آن را با کسانی که دوستشان دارید و کسانی که بیشتر از شما به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید.

به این ترتیب، شما در خاطر خواهید ماند.

راه درست.

درس های کلیدی از “سرمایه گذار پابرهنه”

1. یک شب قرار ماهانه پابرهنه با شریک زندگی خود برنامه ریزی کنید
2. پرداخت های ماهانه خود را در سه سطل تخصیص دهید
3. با 60 درصد درآمد خود زندگی کنید (معروف به معیار پابرهنه)

یک شب قرار ماهانه پابرهنه با شریک زندگی خود برنامه ریزی کنید

اولین قدم بازنشستگی ثروتمند و داشتن یک زندگی راحت (حداقل از نظر پولی) فقط از راه دور به پول مربوط می شود. و این لذت بخش ترین است.

یعنی، تنظیم یک شب تاریخ مالی ماهانه با شریک زندگی خود؛ مثلاً آخرین جمعه هر ماه را درمان کنید و از آن روز برای صحبت در مورد مسائل مالی استفاده کنید.

از چند تاریخ اول برای تنظیم یک استراتژی و قوانین بلندمدت استفاده کنید: شما دو نفر در برابر دنیا هستید، و بیش از هر چیز می‌خواهید شریکتان در مورد ترس‌های مالی و راه‌حل‌ها همراه باشد.

پرداخت های ماهانه خود را در سه سطل تخصیص دهید

اساس طرح اسکات پیپ: تخصیص درآمد ماهانه خود در سه سطل:

Blow Bucket، “برای هزینه های روزانه، ولخرجی های گاه به گاه و مقداری پول نقد اضافی برای مبارزه با آتش سوزی های مالی؛”
Mojo Bucket، “برای ارائه مقداری “پول ایمنی” (حساب پس انداز آنلاین با موسسه دیگر؛ در اولین شب قرار ملاقات پابرهنه خود، 2000 دلار در اینجا رزرو کنید). و
سطل رشد، “برای ایجاد ثروت بلندمدت و امنیت کامل” (9.5٪ از دستمزد شما در یک ابرصندوق با کارمزد فوق العاده کم رزرو شده است).

با 60 درصد درآمد خود زندگی کنید (معروف به معیار پابرهنه)

اکنون، Blow Bucket بیشتر برای هزینه های روزانه است، اما هزینه های روزانه هرگز نباید بیش از 60٪ درآمد شما باشد.

از نظر تجربه اسکات پیپ، این باید برای شما بیش از اندازه کافی باشد تا با مسکن، خدمات آب و برق، حمل و نقل، بیمه و غذا سر و کار داشته باشید.

بقیه 40% باید به سه سطل کوچکتر تقسیم شوند: سطل Splurge (10% برای لذت های کوتاه مدت)، سطل لبخند (10% برای لذت های طولانی مدت) و آتش خاموش کننده (20% برای بدهی ها) و پس از اتمام، واریز خانه).

این خلاصه را دوست دارید؟ ما از شما دعوت می کنیم برنامه 12 دقیقه ای برای خلاصه ها و کتاب های صوتی شگفت انگیزتر.

نقل قول های سرمایه گذار پابرهنه

شصت و دو درصد استرالیایی ها معتقدند که نمی توانند همه چیزهایی را که واقعاً نیاز دارند بخرند. برای توییت کلیک کنید

در هر مرحله ای از بازی – صرف نظر از سطح تحصیلات، تربیت یا سن شما – می توانید تصمیم بگیرید که برای رسیدن به اهداف خود از کوچک بودن افراد جهش کنید. Clickr توییت

کلمه “رهن” از فرانسوی قدیم آمده و تقریباً به صورت “ترجمه” است توافق تا زمان مرگ» – و این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از خانواده‌های جوان وقتی خود را تا آخر رهن می‌گیرند، وارد آن می‌شوند. برای توییت کلیک کنید

اشتباه نکنید، کل جهان علیه شما توطئه می کنند که همیشه بدون وام مسکن باشید. برای توییت کلیک کنید

یادداشت های پایانی

اسکات پیپ یک استرالیایی است و تا آنجا که به استرالیایی‌ها مربوط می‌شود، او “دانش‌ترین فرد در مورد مسائل مالی است و در زمینه بازنشستگی، سرمایه‌گذاری، مالیات، بیمه و اقتصاد بالاترین رتبه‌بندی را دارد.”

و این باید اطلاعات زیادی در مورد کتابچه راهنمای پولی بسیار آسان خوان و حتی ساده تر به شما بگوید که سرمایه گذار پابرهنه است.اگر استرالیایی هستید (زیرا بسیاری از توصیه های آن مبتنی بر جغرافیا هستند)، مطمئنا یکی از بهترین کتاب های مالی و سرمایه گذاری است. .

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا