اقتصاد

بیشترین رقم صادرات نفت بعد از تحریم رقم خورد

بیشترین رقم صادرات نفت بعد از تحریم رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی، وزیر نفت در آئین رونمایی از «گواهی سپرده نفت خام» گفت: در آستانه ملی شدن صنعت نفت شاهد این اتفاق بزرگ در صنعت نفت هستیم که این موضوع را تبریک میگویم.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

این عضو کابینه دولت گفت: تمام ایراد و معایبی که در طرح‌های گذشته وجود داشت برطرف شده است تا این طرح با کمترین ایراد رونمایی شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی ادامه داد: در اوایل تحریم‌هایی که از سوی آمریکا وضع شده بود ماه‌هایی وجود داشت که صادرات نفت ایران نزدیک به صفر رسیده بود اما با تلاش‌هایی که در دولت سیزدهم صورت گرفت و اهتمام ویژه ای که داشتیم بالاترین رقم صادرات نفت را از سال ۹۷ تا کنون به ثبت رساندیم به طوریکه در در ۱۱ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بحث فروش نفت توانستیم ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر سال ۹۹ و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۱۴۰۰ بفروشیم ادامه داد: درآمد حاصل از فروش نفت به طور کامل وصول شده است.

اوجی با اشاره به افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: خوشبختانه صادرات میعانات گازی ایران نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است که با احداث فاز ۱۴ پارس جنوبی امکان صادرات یک‌میلیون معاینات گازی را خواهیم داشت.

به گفته وزیر نفت نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد دلار در سامانه نیما به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: شیرین سازی گازهای فاز دو و سه از دیگر اقدامات مثبتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد که با توجه به روند قیمت نفت هیچ خریداری متضرر نخواهد شد.

اوجی خاطر نشان کرد: جمع آوری نقدینگی ارزی و ریالی نیز از اقدامات مثبتی است که انجام خواهد شد تا به توسعه صنعت نفت کشور کمک کند که این مسأله می‌تواند ابزار شفافیت و تنوع بخشی در فروش نفت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا