کسب و کار

انواع مشاغل فروش: کدام شغل برای شما مناسب است؟

انواع مشاغل فروش: کدام شغل برای شما مناسب است؟

درست مانند کوکی‌های دختر پیشاهنگی در طعم‌های مختلف، مشاغل فروش نیز بسیار متنوع هستند. در حالی که یک نقش ممکن است برای شخصیت و اهداف شغلی شما عالی باشد، دیگری ممکن است شما را بدبخت کند یا به مهارت هایی نیاز داشته باشد که ندارید.

professional browsing types of sales jobs

به جای اینکه از تجربه مستقیم یاد بگیرید که کدام نوع شغل فروش را دوست دارید – و برای کدام شغل مناسب نیستید – از این راهنمای جامع استفاده کنید. شما یاد خواهید گرفت که هر موقعیت شامل چه مواردی می شود و چگونه می توانید بگویید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

Subscribe to "The Pipeline" — The Weekly 5-Minute Read to Help You Crush Quota 

پرش به:

چه نوع مشاغل فروش وجود دارد؟

نقش‌های فروش معمولاً در دو دسته قرار می‌گیرند: تجارت به تجارت (B2B) یا تجارت به مصرف کننده (B2C).

فروش B2C به مشاغلی اطلاق می شود که کالاها یا خدمات را مستقیماً برای استفاده شخصی به مصرف کنندگان فردی می فروشند. نمونه ای از یک تجارت B2C می تواند یک برند لباس آنلاین باشد که اقلام را مستقیماً به مشتریان می فروشد.

برعکس، فروش B2B شامل فروش به سایر مشاغل و انجام معاملات بین مشاغل به جای فروش به یک مصرف کننده منفرد است. نمونه‌ای از این می‌تواند یک نام تجاری نرم‌افزاری باشد که >%D9%86%D8%B1%D9%85%20%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20RMCC%20//www.hubspot.com/products/task-management”>نرم افزار مدیریت وظیفه به سایر مشاغل.

با توجه به فرآیند تایید کار در فروش B2B، متخصصان شاغل در این زمینه باید انتظار چرخه فروش طولانی تری داشته باشند.

انواع مختلف مشاغل فروش

فروش گزینه‌های متنوعی را برای کسانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند و افراد حرفه‌ای باتجربه‌تر ارائه می‌دهد. یکی از نقش های رایج فروش در سطح ورودی، یک نماینده توسعه فروش (SDR) است. عملکرد اولیه SDR ها تولید سرنخ و جستجو است. این یک راه خوب برای آزمایش این است که آیا فروش صنعت مناسب شماست یا خیر.

در پایان کارآزموده‌تر، نقش‌هایی در سطح مدیریت وجود دارد که به فردی نیاز دارد که با: 

  • گزارش و پیش بینی فروش
  • استخدام و مدیریت تیم فروش
  • اجرای فرآیندهای تیمی عملی از یک استراتژی فروش معین
  • ارتباط و ارائه داده ها و اهداف به ذینفعان
  • یافتن فرصت های تجاری جدید برای سرمایه گذاری

هر نقش در سازمان فروش به مجموعه مهارت‌های متفاوتی نیاز دارد که بعداً با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد. برای کمک به شما در تعیین مسیر شغلی فروش که ممکن است بهترین گزینه باشد، اجازه دهید چند نکته را که باید در نظر بگیرید را پوشش دهیم. در نظر گرفته شود.

در یک شغل فروش به دنبال چه چیزی باشید

قبل از اینکه بتوانید شغل فروش را تجزیه و تحلیل کنید، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید. پنج نکته زیر را در نظر بگیرید.

1. مسیر صنعت و شغل

آیا علاقه مند به کار برای شرکت های نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) هستید؟ به احتمال زیاد، باید به عنوان یک نماینده توسعه کسب و کار (BDR) شروع کنید و به سمت یک موقعیت اجرایی حساب بروید. از سوی دیگر، اگر وارد فروش تولیدی شوید، احتمالاً مسئولیت رسیدگی به معاملات را از ابتدا تا انتها بر عهده خواهید داشت.

به این معناست که: صنعتی که در آن کار می‌کنید، نوع نقش‌های فروش را تعیین می‌کند و بالعکس. قبل از اینکه به مسیر شغلی یا صنعت خاصی متعهد شوید، مطمئن شوید که موقعیت ها و تمرکز با اهداف و ترجیحات شما سازگار است.

2. چشم انداز شغلی بلند مدت

برخی مشاغل، مانند BDRها، به طور پیوسته در حال افزایش محبوبیت هستند. سایرین، مانند فروش خارجی، در حال کاهش هستند. قبل از اینکه به یک مسیر شغلی متعهد شوید، مطمئن شوید که نقش شما تا 10 سال دیگر همچنان ضروری خواهد بود.

3. نوع غرامت

دوست داری چگونه پول در بیاوری؟ غرامت فروش از پورسانت صفر (مثلاً فروشندگان خرده‌فروشی) تا پورسانت خالص (حقوق شما کاملاً بر اساس عملکرد تعیین می‌شود) متغیر است. اولی احساس امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد، اما دومی می‌تواند فوق‌العاده سودآور باشد – با فرض اینکه در این زمینه خوب باشید. شغل شما.

مهم‌تر است که میانگین و میانگین دستمزد نقش را در نظر داشته باشید. ممکن است متوجه شوید موقعیت مورد علاقه شما درآمد کافی برای حفظ سبک زندگی مورد نظر شما را فراهم نمی کند.

4. نوع سرنخ ها

اگر ترجیح می‌دهید سرنخ‌های ورودی کار کنید، نقشی که از شما می‌خواهد فعالانه فرصت‌های خود را بیابید، بهترین گزینه نخواهد بود.

5. شخصیت

اگر فعالیت های اصلی نقش خود را دوست نداشته باشید، بدبخت خواهید شد. به عنوان مثال، کسی که دوست دارد مشتریان خود را بشناسد و به آنها در دستیابی به اهداف خود در مدت طولانی کمک کند، احتمالاً در مدیریت حساب بهترین خواهد بود.

انواع شغل رایج فروش

1. نماینده توسعه فروش (SDR)

سطح شغلی: ورودی/سطح متوسط

SDRها (که معمولاً نمایندگان توسعه کسب‌وکار یا BDR نیز نامیده می‌شوند) مسئولیت بخش اول فرآیند فروش را بر عهده دارند: تحقیق، جستجو، و تعیین سرنخ‌ها.

بسته به سازمان، این ممکن است به معنای شناسایی و دستیابی به موارد مناسب بالقوه، پاسخ به درخواست‌ها برای اطلاعات بیشتر، پیگیری مشتریان احتمالی که محتوا را دانلود کرده‌اند، جستجو در لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر باشد.

هنگامی که یک SDR مشخص کرد که سرنخ واجد شرایط است، این فرصت را به یک نماینده فروش واگذار می کند. آن نماینده مسئول ارائه یا نمایش محصول، رفع ایرادات خریدار و ایجاد یک پیشنهاد است.

برخلاف یک نماینده فروش در حال بسته شدن، SDR ها دارای سهمیه سنتی نیستند. آنها معمولاً بر اساس فعالیت آنها اندازه گیری می شوند، مانند تعداد تماس های برقرار شده و/یا ایمیل های ارسال شده. بر اساس گزارش معیارها و جبران خسارت توسعه فروش گروه بریج، معمولاً شرکت‌ها کمیسیون SDR را بر اساس تعداد جلسات یا فرصت‌هایی که در اختیار نمایندگان شریک خود قرار می‌دهند و تعداد جلسات یا فرصت‌های پذیرفته‌شده توسط آن نمایندگان استوار می‌کنند.

گروه Bridge همچنین دریافت که میانگین غرامت SDR (پایه به علاوه کمیسیون) 80,000 دلار است.

چگونه بفهمیم آیا این شغل برای شما مناسب است: این موقعیت یک نقطه ورود عالی برای فروش است. نه تنها مسیر ارتقای واضحی وجود دارد، بلکه به تجربه زیادی نیاز ندارید. از سال 2010، 60% وجود دارد کاهش تجربه مورد نیاز هنگام استخدام. طبق گزارش Bridge Group، میانگین تجربه مورد نیاز به تنها یک سال کاهش یافت.

بیشتر وقت خود را صرف صحبت با افراد بالقوه می‌کنید، بنابراین اگر از صحبت کردن با تلفن راحت نیستید، ممکن است نخواهید SDR شوید. نقش SDR معمولی به مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی عالی نیاز دارد.

2. حساب اجرایی (AE)

سطح شغل: مدیریتی

اکثریت قریب به اتفاق نامزدها پس از تقریباً شش تا 18 ماه در نقش توسعه فروش آماده ارتقاء هستند. به عنوان یک AE، آنها مجموعه‌ای کاملاً جدید از مسئولیت‌ها دارند: اجرای دمو یا ارائه ارائه. شناسایی، رونمایی و رفع موانع احتمالی خرید؛ ساخت گزاره های ارزش شخصی؛ گرفتن تعهد خرید؛ و مذاکره در مورد شرایط واقعی.

AE ها در سهمیه نگه داشته می شوند. Glassdoor می گوید میانگین حقوق پایه برای AE 73212 دلار است.

چگونه بفهمیم که آیا این شغل برای شما مناسب است: زمانی که تجربه فروش را به دست آوردید، AE بودن یک مرحله طبیعی بعدی است. افرادی که دارای مهارت های بین فردی قوی هستند به عنوان AE پیشرفت می کنند، زیرا سهم شیر از روز آنها صرف جلسات، تلفن، ارسال ایمیل، و/یا جذب افراد بالقوه در رسانه های اجتماعی می شود.

تاب آوری بسیار مهم است. مانند اکثر مشاغل فروش، نقش AE با رد و عدم اطمینان همراه است. اگر یاد نگیرید پس از شکست سریع به عقب برگردید و در موقعیت های پر استرس آرام بمانید، بدبخت خواهید شد.

البته، اوج های زیادی نیز وجود دارد. اگر ایده بستن یک معامله بزرگ یا برنده شدن در یک فرصت با احتمال کم شما را به وجد می آورد، این موقعیت در سر راه شماست.

3. فروشنده خارجی

سطح شغل: ورودی/سطح متوسط

به لطف ظهور ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، و ابزارهای کنفرانس وب – ناگفته نماند، تمایل فزاینده برای صحبت با فروشندگان به‌جای حضوری به صورت مجازی و تلفنی – نقش های فروش خارجی در حال تغییر هستند.

یک فروشنده خارجی بیشتر وقت خود را “در میدان” یا بازدید از مشتریان بالقوه در دفاتر خود می گذراند. شما دائماً در حال حرکت خواهید بود: در اطراف شهر، منطقه، ایالت، کشور یا حتی جهان.

از آنجایی که تا حد زیادی به تنهایی یا با چند نفر دیگر از اعضای تیم کار می کنید، یک شغل فروش میدانی می تواند منزوی باشد. از سوی دیگر، احتمالاً برنامه‌ای انعطاف‌پذیر خواهید داشت.

Pace Productivity، یک شرکت مشاوره، میانگین نماینده فروش خارجی 48 ساعت در هفته کار می کند و 13 درصد از زمان خود را صرف سفر می کند.

میانگین حقوق پایه ملی برای این نقش حدود 79,977 دلار است، براساس Glassdoor.

چگونه بفهمیم آیا این شغل برای شما مناسب است: کارفرمایان معمولاً به فروشندگان باتجربه‌تری برای نقش‌های فروش خارجی مراجعه می‌کنند، زیرا معمولاً به تنهایی با خریداران ملاقات می‌کنید. هنگامی که به صورت انفرادی یا در یک تیم کوچک کار می کنید، یادگیری اصول فروش نیز دشوارتر است.

در نتیجه، زمانی که تازه وارد فروش هستید، ممکن است یک نقش فروش خارجی انتخاب بهینه نباشد. سفر هم ضرر دارد – چه مبتدی یا کهنه کار.

فروش بیرونی مزایایی را ارائه می دهد. اگر رودررو باشید، ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه آسان‌تر است. علاوه بر این، بسیاری از تکرارها دوست دارند که این نقش چقدر استقلال و استقلال ارائه می دهد.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا