اخبار روز

فیبرومیالژیا به دلایل زیادی با خطر مرگ بیشتر مرتبط است

فیبرومیالژیا به دلایل زیادی با خطر مرگ بیشتر مرتبط است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فیبرومیالژیا به دلایل زیادی با خطر مرگ بیشتر مرتبط است

به گزارش خبرنگار خالق به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به فیبرومیالژیا بیشتر در معرض مرگ زودهنگام در اثر تصادفات، عفونت‌ها و خودکشی هستند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

محققان به این نتیجه رسیدند: «فیبرومیالژیا اغلب یک “شرایط خیالی” نامیده می‌شود، اما بررسی ما شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که بیماران فیبرومیالژیا را باید جدی گرفت، و تمرکز ویژه باید بر غربالگری افکار خودکشی، پیشگیری از تصادفات، و پیشگیری و درمان عفونت‌ها باشد.»

دقیقاً اینکه چگونه فیبرومیالژیا ممکن است در مرگ زودهنگام نقش داشته باشد به طور کامل مشخص نشده است، اما این وضعیت اغلب با بیماری‌ها و شرایط دیگر همراه است که می‌تواند خطر مرگ زودرس را افزایش دهد.

محققان ۶ مطالعه را بررسی کردند که شامل ۱۸۹۰۰۰ بزرگسال بود که همگی مبتلا به فیبرومیالژیا و سایر بیماری‌ها بودند. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا در صورتی که بر اساس آخرین معیارها تشخیص داده شوند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض مرگ زودهنگام به هر علتی بودند.

روشی که پزشکان فیبرومیالژیا را تشخیص می‌دهند در طول زمان به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در سال ۱۹۹۰، در تشخیص فیبرومیالژیا تنها درد گسترده و نقاط حساس در نظر گرفته می‌شد. امروزه، پزشکان شبکه گسترده‌تری را شامل خستگی، مه‌آلودگی ذهنی، سردرد، درد یا گرفتگی معده و افسردگی مد نظر قرار می‌دهند.

با استفاده از آخرین معیارها، افراد مبتلا به فیبرومیالژیا ۴۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از عفونت‌ها از جمله ذات‌الریه و سپسیس بودند و بیش از سه برابر بیشتر از افراد بدون این عارضه احتمال مرگ بر اثر خودکشی داشتند. این مطالعه نشان داد افراد مبتلا به فیبرومیالژیا نیز ۵ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در تصادف بودند.

به گفته محققان، شواهد زیادی نشان می‌دهد که فیبرومیالژیا ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و باعث التهاب شود، که می‌تواند افزایش احتمال مرگ بر اثر عفونت را توضیح دهد. افسردگی، که می‌تواند با فیبرومیالژیا همراه باشد، ممکن است خطر خودکشی را نیز افزایش دهد.

نویسندگان این مطالعه عنوان کردند افراد مبتلا به فیبرومیالژیا در مقایسه با افراد همسن بدون این عارضه، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان بودند، احتمالاً به این دلیل که آنها بیشتر از سیستم مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند و خدمات پیشگیرانه دریافت می‌کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا