فال

فال ابجد امروز پنجشنبه ۹ شهریور «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»

فال ابجد امروز پنجشنبه ۹ شهریور «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فال ابجد امروز پنجشنبه ۹ شهریور «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»

فال حروف ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند. که در پایین این صفحه علاوه بر معرفی حروف ابجد، به تبدیل این حروف به اعداد معادل و همچنین طالع بینی با حروف ابجد و طالع بینی ازدواج با آن پرداخته ایم. اگر به فال و طالع بینی علاقمند هستید حتما بخش انواع فال و طالع بینی مجله تصویر زندگی رو دنبال کنید.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

فال ابجد امروز

♈ فال ابجد امروز متولدین فروردین

ابجد فال شما: ب  د  ب
تعبیر: اگر مشکل و گرفتاری در زندگی تان دارید به زودی خداوند آنها را برطرف خواهد کرد پس توجهتان بر او باشد و انقدر ناامید نباشید. ممکن است دعوا و مرافعه ای در پیش داشته باشید اما بهتر است که سکوت کنید و خودتان را در دردسر نیندازید. به زودی گره کارتان باز می‌شود و به سعادت و شادکامی دست خواهید یافت. خیر و برکت به سوی شما سرازیر می شود. ممکن است صاحب ارث و میراث شوید. به مال و ثروت دست می یابید.

☕️فال قهوه☕️

♉ فال ابجد امروز متولدین اردیبهشت

ابجد فال شما: ج  ج  د
تعبیر: هم اکنون بخت و اقبال با شما یار نیست اما اگر کمی صبور باشید به زودی خداوند رنگ‌ و روی سعادت و خوشبختی را به شما نشان خواهد داد. موضوعی را از دیگران کتمان کرده ای و از این قضیه در رنج و عذاب هستید بهتر است خودتان آن را برملا کنید که اگر دیگران خودشان به این موضوع پی ببرند بسیار برایتان بد خواهد شد. با عطوفت و مهربانی و عشق می توانید همه را به سوی خود جلب کنید. اعمال و رفتار ناشایست خود را کنار بگذارید و به مردم بیشتر نزدیک شوید.

فال ابجد امروز پنجشنبه ۹ شهریور «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»
 ⚡️ فال امروز
☀️ فال هفته 
 ? فال ماه
 ⭐️فال سال
 ❤️فال عشق

♊ فال ابجد امروز متولدین خرداد

ابجد فال شما: ب  آ  ج
تعبیر: مدتهاست آرزویی در دل دارید و از رسیدن به آن ناامید شده اید خداوند به زودی شما را به این آرزو خواهد رساند. موانعی که در زندگی تان دارید را از سر راه برخواهید داشت فقط کمی لازم است توکلتان بر خدا باشد. به زودی خبر خوشحال کننده ای دریافت می کنید. یا شاید برای شرکت در جلسه ای مهم از شما دعوت به عمل آید. احتمال دارد ترفیع مقام بگیرید.

❤️فال شمع❤️

♋ فال ابجد امروز متولدین تیر

ابجد فال شما: ج  د  د
تعبیر: مقصود بسیار بدی دارید و از این طریق صدمه و آسیب فراوانی به تو وارد خواهد شد پس از آن صرف نظر کن. شخصی به تو حرف های نا گواری خواهد زد که موجب می شود دلت بشکند اما او را به خدا واگذار کن. اگر در نماز های تان کاهلی نکنید سعادتمند میشوید. اگر در زندگی قناعت پیشه باشید و به آنچه دارید قناعت کنید و حرص و طمع را از خود دور نمایید، هرگز محتاج کمتر از خودتان نمی شوید و دست نیاز به سوی کسی دراز نخواهید کرد و همیشه شاد خواهید بود.

❤️فال هفتگی میلادی❤️

♌ فال ابجد امروز متولدین مرداد

ابجد فال شما: ج  ب  ج
تعبیر: مقصود خوبی دارید و به زودی اخبار مسرت بخشی به دستتان خواهد رسید که شادی فراوان را به قلبتان وارد خواهد کرد. کسی قصد دارد تا برای تان دسیسه چینی کند از او بر حذر باشید و به خداوند پناه ببرید. از اعمال ناثواب و دوستان نادان به دور باشید که در چاه خواهی افتاد و زندگی ات را به باد فنا خواهی داد. از تحولاتی که در زندگی شخصی و اجتماعی شما رخ داده است تعجب نکنید و منتظر تحولات بعدی هم باشید که با هر تحولی پیروزی بیشتری نصیب شما می شود و از این تحولات بهره مند خواهید شد.

 ☀️استخاره با قرآن☀️

♍ فال ابجد امروز متولدین شهریور

ابجد فال شما: آ  آ  ج
تعبیر: اگر از کسی کینه به دل داری او را ببخش و سعی نکن تا عملش را جبران نمایی چراکه اینگونه غم و اندوهی فراوان به دلتان وارد خواهد شد. فردی در اطرافتان است که از خواهر به شما نزدیکتر است اما از او بر حذر باشید که آسیب فراوانی به شما خواهد رساند. مقصودی که دارید خیلی زود برآورده میشود فقط صبور باشید و به خداوند پناه ببرید. مواظب باشید و احتیاط کنید. کسی در کمین نشسته است که به شما ضربه بزند. ممکن است از لحاظ شغلی ضرر و زیان ببینید.

❤️فال ورق❤️

♎ فال ابجد روزانه متولدین مهر

ابجد فال شما: د  د  ب
تعبیر:  مقصودی که دارید خیر است اما برای رسیدن به آن باید زمان بیشتری را منتظر بمانید و تعجیل نکنید. قصد انجام معامله ای را دارید که بسیار به سودتان خواهد بود به حرف‌های منفی دیگران توجه نکنید و اقدام به این کار کنید. به دنبال اعمال حرام نروید تا سعادتمند شوید. با خلاقیت، خوش اقبالی برای خود به ارمغان آورید، تغییرات مثبت بر جریان زندگی فقط با استعداد و توانایی هایتان صورت می گیرد. سعی کنید از هوش و استعداد خود بهره گیرید.

❤️فال حافظ❤️

♏ فال ابجد روزانه متولدین آبان

ابجد فال شما: ج  ب  د
تعبیر: بخت و اقبالتان نیک است و خداوند مال سرمایه بسیاری را نصیب تان خواهد کرد اگر همواره شکرگذارش باشید زودتر به اهدافتان خواهید رسید. شان و منزلت بسیاری در سال جاری خواهی یافت و موقعیتت برتر می شود. اخبار مسرت بخشی به دستت میرسد که در دلت امید و خوشحالی را وارد خواهد ساخت. هرگز به جز خدای خود چشم امید به کسی نداشته باشید و از کسی طلب چیزی نکنید که آنچه را می طلبید در وجود شماست. پس سعی کنید آنچه را که می خواهید در خود جستجو کنید و همواره با همت خودتان کارتان را انجام دهید تا موفق شوید.

❤️فال تاروت❤️

♐ فال ابجد روزانه متولدین آذر

ابجد فال شما: د  ج  آ
تعبیر: این مقصودی که شما دارید خیر نیست و مشکلات فراوانی را برای تان به دنبال خواهد داشت سردرگم و مستاصل شده اید و نمی دانید از زندگی چه می خواهید خداوند راه درست را به تو نشان دهد. اگر دل در گرو کسی دارید کمی صبوری کنید تا خداوند تو را به وصال برساند. به زودی تمامی مشکلات حل می‌شود پس انقدر بی تابی نکن. به دردسر می افتید و گرفتار موضوعی می شوید. با تلاش و کوشش از گرفتاری بوجود آمده رهایی می یابید.

♑ فال روزانه ابجد متولدین دی

ابجد فال شما: ب  ج  د
تعبیر: بخت و اقبال بلندی دارید و هر آنچه که در آرزویش هستید را خواهید یافت فقط باید زبانتان را نگاه دارید و هر حرفی را هر جایی بازگو نکنید افرادی در اطرافتان هستند که قصد خیری راجع به شما ندارند از آنها بر حذر باشید. همواره توکلتان بر خداوند باشد تا سعادتمند شوید. بر سر دو راهی مانده اید باید تصمیم مهمی را بگیرید که نه فقط بر سرنوشت خودتان بلکه بر دیگران نیز تاثیر می گذارد. این تصمیم به هر حال قرین موفقیت خواهد بود.

❤️فال عطسه❤️

♒ فال روزانه ابجد متولدین بهمن

ابجد فال شما: د  ب  د
تعبیر: بخت و اقبال نیکی دارید و آرزوهای تان میسر می شود. خداوند رزق و روزی فراوانی به دستت خواهد رساند از آن به درستی استفاده کن.نباید برای رسیدن به اهدافتان دیگران را لگدمال کنید، اینگونه خودتان ضربه خواهید خورد و به جایی نخواهید رسید. اگر قصد سفر دارید چند روزی را از دست نگاه دارید. فال ابجد از انتقادات سازنده و رقابت مفید نهراسید و سعی کنید با کارهای خوب رقابت خوب کنید و از رقابت رقیب بهره برید و به کار کسی حسادت نکنید تا پیروز شوید.

❤️فال عشق و احساس❤️

♓ فال روزانه ابجد متولدین اسفند

ابجد فال شما: ب  ج  ج
تعبیر: ارث و میراث فراوانی به دستتان خواهد رسید که می تواند شما را از فقر و تنگدستی نجات دهد. شخصی به جانب شما خواهد آمد و اجازه نمی دهد تا در برابر مشکلات قد خم کنید از رفتارهای خودخواهانه و غرور بیجا به دور باشید تا دوستان و اطرافیانتان را از دست ندهید. گشایش و پیشرفت در کار. به زودی مشکلات برطرف شده و در کارهایتان پیشرفت می کنید.


راز و رمز حروف ابجد و نحوه گرفتن فال با حروف ابجد

کلمه ابجد به چهار حرف ابتدایی الفبای قدیم سامی اشاره می کند که به جای اعداد از آن استفاده می شد. یعنی با استفاده از حروف ابجد، ارزش عددی حروف مشخص می شد و در ترتیب بندی، طالع بینی و علوم غریبه از این حروف استفاده می شد. این حروف روشی برای مرتب سازی حروف در زبان عربی بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی است. گاهی مواقع از این روش برای شماره گذاری صفحات یا موارد استفاده می شود پیش از هر کاربردی بهتر است با روش محاسبه حروف ابجد که در این بخش از نمناک شرح داده شده است آشنا شویم.

انواع حروف ابجد

سه نوع حروف ابجد وجود دارد که عبارتند از:

  • ابجد کبیر
  • ابجد صغیر
  • ابجد وسیط

اعداد نسبت داده شده به ۲۸ حرف ابجد کبیر از یک تا هزار است. در واقع اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم شده است. اگر هر یک از اعداد حروف ابجد کبیر که از ۹ بزرگتر است را به ۹ تقسیم کنیم باقیمانده آن اعداد ابجد صغیر خواهد بود و اگر به جای ۹، اعداد ابجد کبیر را به ۱۲ تقسیم کنیم، باقیمانده آن ابجد وسیط است. اما بیشترین موارد استفاده را حروف ابجد کبیر دارد.

به مربع ارزش عددی حروف ابجد کبیر، ابجد اکبر گفته می شود. برای مثال ابجد اکبر حرف “ی” برابر با ۱۰۰ و یا ابجد کبیر حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

ابجد کبیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۲۰ ل =۳۰ م = ۴۰ ن = ۵۰ س = ۶۰ ع = ۷۰ ف = ۸۰ ص = ۹۰
ق = ۱۰۰ ر = ۲۰۰ ش = ۳۰۰ ت = ۴۰۰ ث = ۵۰۰ خ = ۶۰۰ ذ = ۷۰۰ ض = ۸۰۰ ظ = ۹۰۰
غ = ۱۰۰۰ گ = ۲۰۰۰ چ= ۳۰۰۰ پ= ۴۰۰۰ ژ= ۵۰۰۰

 

ابجد صغیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۶ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ساقط ت = ۴ ث = ۸ خ = ساقط ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ساقط
غ = ۴ گ = ۲ چ= ۳ پ= ۴ ژ= ۵

 

ابجد وسیط

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۰ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ۶ ت = ۴ ث = ۸ خ = ۰ ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ۰
غ = ۴ گ = ۸ چ= ۰ پ= ۴ ژ= ۸

ابجد مانند الفبای عربی، ۲۸ حرف دارد. در ادبیات فارسی، معادل سازی این حروف با اعداد برای ساخت رمز، کاربرد فراوانی دارد و به این معادل سازی حساب جمل بر وزن گسل گفته می شود. حساب جمل به خصوص در صنعت لغز در نظم فارسی، بسیار پرکاربرد است. یعنی ارتباط یک به یک اعداد را در حساب جمل با حروف در الفبای ابجد محاسبه می کنند.

حال می توان گفت که به جای دسته بندی مطالب با حروف الف ب پ ت ث … بهتر است روش قدیمی استفاده از الف ب ج د ه و … را به کار برد زیرا دارای ظرافتی نهفته می باشد و آن تطابق با اعداد است.

نکته دیگر این است که اگر تقسیم های مورد نظر از ده بیشتر باشد، بعد از “ی” ننویسید “ک”، بلکه از “یا” استفاده کنید که معادل ۱۱ است (ی + الف = ۱۰ + ۱)، و بعد “یب” معادل ۱۲ و “یج” معادل ۱۳ و الی آخر. شاید بارها با این ترتیب شماره گذاری در صفحات پیش گفتار کتابها مواجه شده باشید.

برای سادگی در حفظ حروف ابجد، هر چند تا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می شوند. این واژه ها عبارت اند از:اَبْجَدْ – هَوََزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَِذْ – ضَظِغْ.

نحوه تبدیل حروف ابجد به اعداد

نام هرکسی را می توان بر حسب حروف ابجد به عدد تبدیل کرد. به طور مثال:علی = ۱۱۰ ، ندا = ۵۵.

برای تبدیل نام به عدد، می بایست عدد متناظر با حروف را با یکدیگر جمع کنید؛ برای مثال:علی = (ع=۷۰ ، ل =۳۰ ، ی =۱۰) ← (۱۱۰=۱۰+۳۰+۷۰)

حرف همزه (أ) و الف (ا) هر دو عدد ۱ می باشند و حروفی که تشدید دارند یک حرف محسوب می شود، مثلا کلمه فَعّال برابر است با ۱۸۱. اما به طور استثناء حرف ل مکرر در واژه الله، دو حرف محسوب می شود. به همین دلیل عدد کلمه اللّه ۶۶ می شود؛ چون ا ۱، ل ۳۰، ل ۳۰ و ه ۵ است.

در مورد حروف فارسی که الفبای ابجد آنها را ندارد یعنی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ”، عدد ابجد آنها برابر با حرف مشابه آن ها در عربی در نظر گرفته شود؛ پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک. در برخی منابع برای محاسبه ابجد اسامی که در آنها این حروف فارسی به کار برده شده است، به جای در نظر گرفتن عدد حروف عربی مشابه، ارزش عددی آنها را برابر صفر محسوب می کنند. در منابعی نیز به “گ” ارزش دوهزار، به “چ” ارزش سه هزار، به “پ” ارزش چهارهزار و به “ژ” ارزش پنج هزار داده اند.

گاه در کلماتی، یک حرف مشد است که در خواندن دو حرف و در نوشتن یک حرف است مانند کلمه محمّد که حرف م در آن مشدد است. بنابراین عدد محمد؛ ٩٢ است ، نه ١٣٢ !

انواع کاربرد حروف ابجد :

۱. ترتیب بندی: در متون بسیاری به جای شماره گذاری با اعداد، از حروف ابجد استفاده می شود. در برخی کتاب ها نیز صفحات مقدمه با حروف ابجد شماره گذاری می شود.

۲. رمزگذاری: از حروف ابجد برای نوشتن رمز نیز استفاده می شود. مثلا در متن یک نامه یا یک نوشته می توان به جای اشاره مستقیم به یک واژه یا جمله، معادل عددی ابجد آنها نوشته شود و یا بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

۳. موسیقی: از حروف ابجد در موسیقی پس از اسلام، در ثبت اصوات و دساتین استفاده شده است. به عنوان مثال نغمه های دستگاه شور با حروف ابجد عبارت بودند از:«یح یه یب ی ح. ه. ج. ا» و فاصله ها و ابعاد آن ها:«ط ط. ج‍ ج‍ ط. ج‍ ج» که در موسیقی امروز به ترتیب نت های سل، لاکرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا و سل را تشکیل می دهند.

۴. تاریخ: از حروف ابجد می توان برای به خاطر سپاری اعداد مهم یا تاریخ های مهم استفاده کرد. مثلا می توان اعداد و حروف معادل آنها را مانند یک واژه یا شعر به خاطر سپرد. مثلا کلمه عدل مظفر با حساب جمل، ۱۳۲۴ می شود. این عدد همان سالی است که مظفرالدین شاه، مشروطیت را امضاء نمود.

۵. علوم غریبه: مردم در گذشته اعتقاد داشتند که اعداد روح حروف هستند. به عنوان نمونه میان کلماتی که اعداد یکسانی داشتند ارتباط خاصی وجود دارد. بخشی از علوم غریبه بر مبنای رابطه حروف و اعداد و توانایی ترکیب روح کلمات با هم استوار شده است.

۶. عرفان: علم حروف در عرفان اسلامی اهمیت بسیاری داشته است و آثاری نیز در باب آن به جا مانده است مانند رساله “الدر المکنون فی علم‏ الحروف”، ‏و رساله “مفتاح الاسرار در علم جفر و حروف” از محی الدین عربی.

۷. اسطرلاب: با توجه به درآمیختگی علم حروف و اعداد ابجد در زمانهای قدیم بسیاری از تقویم و طلسم هایی که مصریان و بابلی ها درست می کردند، این حروف کاربرد فراوانی داشته است. در علم اسطرلاب نیز به همین منوال از حروف ابجد استفاده می شود.

طالع بینی با حروف ابجد

یکی از کاربردهای حروف ابجد طالع بینی شخص است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام شخص را به ابجد کبیر تبدیل کنید.

نام مادرش را با ابجد کبیر محاسبه کنید.

عدد نام خود فرد و عدد نام مادرش را با هم جمع نمائید.

نتیجه را به عدد ۱۲ تقسیم نمائید.

باقیمانده عدد برج طالع آن شخص است که با توجه به آن عدد طالع بینی او انجام می شود.

اعداد برج های طالع عبارتند از:

۱:حمل، ۲:ثور، ۳:جوزا، ۴:سرطان، ۵:اسد، ۶:سنبله، ۷:میزان، ۸:عقرب، ۹:قوس، ۱۰:جدی، ۱۱:دلو، ۱۲:حوت

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

در محاسبه حروف ابجد برای طالع بینی ازدواج به شکل زیر عمل می شود:

ابجد نام و نام مادر خانم را به دست آورید.

نام و نام مادر آقا را به عدد ابجد تبدیل کنید.

اعداد بدست آمده را با یکدیگر جمع کنید.

نتیجه را بر عدد ۵ تقسیم نمائید.

اگر باقیمانده ۲ یا ۴ باشد ستاره آنان جفت نیست.

اگر باقیمانده ۱، ۳ یا ۵ شود، ستاره دو نفر جفت بوده و به هم می رسند.

اگر باقیمانده صفر شود نشان دهنده این است که یکی از اعضای خانواده طرفین با این وصلت موافق نیست.

منبع: سایت وزین نمناک/ ویکی‌پدیا

منبع:تصوبر زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا